Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat pracy negocjatora 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 02-KP-NK-S1-WPN2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat pracy negocjatora 2
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: Przedm. specj.-3 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej, specj. negocjacje kryzysowe /stacj. 1st.
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalizacyjny

Wymagania wstępne:

Podstawy psychologii, podstawy wiedzy o komunikacji; zaliczenie modułu warsztat negocjatora 1

Skrócony opis:

Realizacja gier negocjacyjnych, doskonalenie stosowania strategi i technik negocjacyjnych.

Pełny opis:

W ramach ćwiczeń studenci doskonalą umiejętność prowadzenia negocjacji w sytuacjach kryzysowych. Zajęcia realizowane są w formie gier negocjacyjnych.

Literatura:

Adams K., Galanes G.J., Komunikacja w grupach. PWN, 2008

Berne E., W co grają ludzie? PWN, 2010

Stawnicka J. (red) Komunikacja w sytuacjach kryzysowych t.I-III, wyd. UŚ, Katowice

Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M Psychologia społeczna. Serce i umysł. wyd. Zysk,1997

Stewart J. (red) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. wyd., Warszawa 2003

Tomanek-Olczak J: Komunikacja niewerbalna w negocjacjach

Stawnicka J., 2014: Bezpieczeństwo w sytuacjach kryzysowych. Między rytuałem, rutyną a kreatywnością. Katowice;

Stawnicka J., 2012: Modele komunikacji w negocjacjach kryzysowych. Wyd. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej

Efekty uczenia się:

Student:

Zna podstawową terminologię z zakresu prowadzenia negocjacji;

Ma podstawową wiedzę na temat uwarunkowań działań w sytuacjach kryzysowych z uwzględnieniem stosowania technik i taktyk mediacyjnych;

Planuje i realizuje projekty dotyczące zastosowania technik i taktyk negocjacyjnych w wybranych w sytuacjach kryzysowych;

Ma podstawową wiedzę na temat diagnozowania potrzeb drugiej strony w czasie prowadzenia negocjacji kryzysowych;

Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użyt­kować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposo­bów;

Ma umiejętności językowe w zakresie prowadzenia mediacji godnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 ESOKJ;

Posiada umiejętności w zakresie przeprowadzenia badań pozwalających na właściwą ocenę prowadzenia negocjacji;

Potrafi ocenić przydatność metod jakościowych i ilościowych do oceny skuteczności działań w zakresie negocjacji kryzysowych;

Potrafi ocenić i wybrać procedury doboru odpowiednich technik, taktyk i strategii w procesie negocjacji kryzysowych;

Potrafi porozumieć się ze specjalistami w zakresie prowadzenia negocjacji kryzysowych oraz rozwiązywania konfliktów interpersonalnych;

Potrafi wybrać i ocenić zadania priorytetowe, które najlepiej posłużą realizacji zadań w negocjacjach kryzysowych;

Potrafi współdziałać w grupie, przejmując funkcje kierownicze jak i podrzędne

Metody i kryteria oceniania:

Przynajmniej jeden sprawdzian (w formie pytania bezpośredniego lub testu) weryfikujący stopień przyswojonej wiedzy z większej części materiału dydaktycznego; opracowanie i sprawdzenie rozwiązań zastosowanych w grze sytuacyjnej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)