Warsztat pracy negocjatora 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 02-KP-NK-S1-WPN2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat pracy negocjatora 2 |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedm. specj.-3 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej, specj. negocjacje kryzysowe /stacj. 1st. |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjny |
Wymagania wstępne: | Podstawy psychologii, podstawy wiedzy o komunikacji; zaliczenie modułu warsztat negocjatora 1 |
Skrócony opis: |
Realizacja gier negocjacyjnych, doskonalenie stosowania strategi i technik negocjacyjnych. |
Pełny opis: |
W ramach ćwiczeń studenci doskonalą umiejętność prowadzenia negocjacji w sytuacjach kryzysowych. Zajęcia realizowane są w formie gier negocjacyjnych. |
Literatura: |
Adams K., Galanes G.J., Komunikacja w grupach. PWN, 2008 Berne E., W co grają ludzie? PWN, 2010 Stawnicka J. (red) Komunikacja w sytuacjach kryzysowych t.I-III, wyd. UŚ, Katowice Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M Psychologia społeczna. Serce i umysł. wyd. Zysk,1997 Stewart J. (red) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. wyd., Warszawa 2003 Tomanek-Olczak J: Komunikacja niewerbalna w negocjacjach Stawnicka J., 2014: Bezpieczeństwo w sytuacjach kryzysowych. Między rytuałem, rutyną a kreatywnością. Katowice; Stawnicka J., 2012: Modele komunikacji w negocjacjach kryzysowych. Wyd. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej |
Efekty uczenia się: |
Student: Zna podstawową terminologię z zakresu prowadzenia negocjacji; Ma podstawową wiedzę na temat uwarunkowań działań w sytuacjach kryzysowych z uwzględnieniem stosowania technik i taktyk mediacyjnych; Planuje i realizuje projekty dotyczące zastosowania technik i taktyk negocjacyjnych w wybranych w sytuacjach kryzysowych; Ma podstawową wiedzę na temat diagnozowania potrzeb drugiej strony w czasie prowadzenia negocjacji kryzysowych; Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów; Ma umiejętności językowe w zakresie prowadzenia mediacji godnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 ESOKJ; Posiada umiejętności w zakresie przeprowadzenia badań pozwalających na właściwą ocenę prowadzenia negocjacji; Potrafi ocenić przydatność metod jakościowych i ilościowych do oceny skuteczności działań w zakresie negocjacji kryzysowych; Potrafi ocenić i wybrać procedury doboru odpowiednich technik, taktyk i strategii w procesie negocjacji kryzysowych; Potrafi porozumieć się ze specjalistami w zakresie prowadzenia negocjacji kryzysowych oraz rozwiązywania konfliktów interpersonalnych; Potrafi wybrać i ocenić zadania priorytetowe, które najlepiej posłużą realizacji zadań w negocjacjach kryzysowych; Potrafi współdziałać w grupie, przejmując funkcje kierownicze jak i podrzędne |
Metody i kryteria oceniania: |
Przynajmniej jeden sprawdzian (w formie pytania bezpośredniego lub testu) weryfikujący stopień przyswojonej wiedzy z większej części materiału dydaktycznego; opracowanie i sprawdzenie rozwiązań zastosowanych w grze sytuacyjnej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.