Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Estetyka: historia filmu i fotografii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 02-KP-PR-S1-EHFF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Estetyka: historia filmu i fotografii
Jednostka: Instytut Języka Polskiego im. Ireny Bajerowej
Grupy: 2 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej - specj. komunikacja promocyjna /stacj. I st./
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalizacyjny

Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowej terminologii z zakresu teorii filmu.

Skrócony opis:

Przedmiot ma za zadanie wprowadzić studentów w podstawowe zagadnienia związane z historią filmu i fotografii, w tym z rozwojem podstawowych środków filmowych (takich jak montaż czy kompozycja kadru).

Pełny opis:

W ramach wykładów student zapoznaje się z informacjami na temat początków fotografii i kina oraz nieustannej korespondencji tych mediów. Kolejne spotkania poświęcone są omówieni poetyk kina niemego (ze szczególnym uwzględnieniem ekspresjonizmu filmowego) oraz dźwiękowego (kino klasyczne). Student otrzymuje podstawowe informacje na temat funkcjonowania takich szkół i zjawisk, jak film noir, włoski neorealizm, poetyki nowofalowe w kinie europejskim, kino kontestacji oraz filmowym postmodernizm.

Efekty uczenia się:

Student, który ukończył kurs:

- posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie wiedzy o sztuce (w zakresie filmu i fotografii),

- posiada uporządkowaną wiedzę o fotografii i filmie co do praktycznego zastosowania jej w działaniach promocyjnych,

- zna podstawową terminologię z zakresu fotografii i filmu, rozumie miejsce sztuk plastycznych w naukach humanistycznych,

- planuje i realizuje projekty reklamowo-promocyjne w zakresie wykorzystania materiału filmowego i fotografii,

- potrafi przeprowadzić ewaluację działań o charakterze plastycznym,

- posiada umiejętności skonstruowania tekstu promocyjnego z użyciem elementów filmu i fotografii,

- potrafi wybrać i ocenić zadania priorytetowe w zakresie wykorzystania filmu i fotografii, które najlepiej posłużą do realizacji celów,

- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy.

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne:

- wykład: metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) oraz metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny);

- ćwiczenia: metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacja), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego.

Kryteria oceniania:

- bezwzględnym warunkiem otrzymania wpisu z modułu jest zaliczenie ćwiczeń oraz testu kończącego cykl wykładów;

- w ramach testu sprawdzona zostaje wiedza z zakresu tematycznego poruszanego na wykładach;

- wymagana jest także znajomość bibliografii przedstawionej przez koordynatora.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)