Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Główne kierunki filmu światowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 02-KU-S1-052
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Główne kierunki filmu światowego
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Wymagania wstępne:

Student ma zaliczony kurs Historii kina do 1945 roku.

Literatura:

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karina Banaszkiewicz-Sadowska
Prowadzący grup: Karina Banaszkiewicz-Sadowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Obserwacja weryfikująca

Ocena testu

Ocena części ustnej -szczegółowe kryteria w sekcji informacji przeznaczonej dla grupy.

Pełny opis:

Przedmiot Główne kierunki filmu światowego obejmuje: chronologiczny opis zjawisk występujących w kinie światowym w latach 1945–1980, wyodrębnienie nurtów i szkół (neorealizm, „młodzi gniewni”, francuska „nowa fala”, czeska szkoła filmowa,odwilżowe kino radzieckie), analizę poetyk wybranych formacji, a także rekonstrukcję społeczno-politycznych oraz technologiczno-kulturowych kontekstów funkcjonowania powojennego kina. Student rozpoznaje i potrafi przyjąć perspektywę szerszą aniżeli skupiającą uwagę na roli arcydzieł. W kręgu refleksji znajdują się więc zarówno zagadnienia awangard filmowych, jak i filmów artystycznych rozpowszechnianych za pośrednictwem dużych sieci dystrybucyjnych oraz kina gatunkowego. Główny wątek krytycznej reinterpretacji omawianych zjawisk stanowią pytania dotyczące kulturowych konsekwencji przemian w kinie światowym.

Czas na realizację bloków ustala prowadzący. Student powinien zapoznać się tekstami przeznaczonym do omówienia na poszczególnych zajęciach oraz z filmami z nimi związanymi. Na tej podstawie powinien przygotować się do wzięcia udziału w dyskusji dotyczącej poruszanych na zajęciach zagadnień. Student powinien również przygotować się do sprawdzianu kończącego cykl zajęć.

Uwagi:

dyżur wtorki 13-13.45 po uzgodnieniu emailowym lub telefonicznym (606 27 47 57)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)