Kulturowe uwarunkowania negocjacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 02-MP-S3-KUN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kulturowe uwarunkowania negocjacji |
Jednostka: | Katedra Międzynarodowych Studiów Polskich |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Samodzielna, wnikliwa lektura zadanych tekstów i ugruntowanie wiedzy przekazywanej na zajęciach |
Pełny opis: |
1.Ogólne wprowadzenie do tematu zajęć (warunki zaliczenia, przebieg zajęć, zapoznanie z sylabusem, prawa studenta); 2.Definicje związane z negocjacjami. Proces negocjacji; 3.Osobowości i temperamenty negocjatorów; 4.Postrzeganie społeczne – błędy w postrzeganiu, zniekształcenia poznawcze i ich konsekwencje w pracy negocjatora; 5.Style komunikowania się w negocjacjach. Style i techniki negocjacji; 6.Siedem przewinień nieskutecznego negocjatora; 7.Siedem przewinień nieskutecznego negocjatora cd.; 8.Trudności negocjacyjne w środowisku międzykulturowym; 9.Trudności negocjacyjne w środowisku międzykulturowym cd.; 10.Warsztaty negocjacyjne; 11.Warsztaty negocjacyjne; 12.Ćwiczenie umiejętności negocjacyjnych w parach na zadany temat; 13.Ćwiczenie umiejętności negocjacyjnych w parach na zadany temat cd.; |
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA: Komunikacja społeczna - negocjacje - edukacja : perspektywa wielu kultur , pod red. Z. Nęcki, W.J. Maliszewski, K. Czerwiński, Toruń 2012. Peeling N., Negocjacje : co dobry negocjator wie, robi i mówi, tł. J. Sawicki, Warszawa 2010. Mosty zamiast murów : podręcznik komunikacji interpersonalnej, red. nauk. J. Stewart , tł. J. Suchecki, Warszawa 2005. |
Efekty uczenia się: |
1.Student ma wiedzę o czynnikach kulturowych i ich wpływie na komunikację i proces negocjacji. 2.Student zna praktyczne sposoby dostosowania prowadzonych negocjacji do odmiennej sytuacji kulturowej 3.Student zna praktyczne sposoby dostosowania prowadzonych negocjacji do różnych stylów negocjacyjnych 4.Student ma świadomość tego jak społeczne zróżnicowanie języka wpływa na sposób prowadzenia negocjacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach – 30%, aktywność na zajęciach - 30% oraz merytoryczne przygotowywanie się do negocjacji na zadany temat – 40%, skala ocen: 2-5. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.