Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 02-ROMDS-PNJH-2
Kod Erasmus / ISCED: 09.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego
Jednostka: Instytut Języków Romańskich i Translatoryki
Grupy: Przedm. obowiązkowe - 2 sem. filologii romańskiej /mag.uzup./
Przedm. obowiązkowe - 2 sem. filologii włoskiej /mag.uzup./
Przedm. obowiązkowe - 2 sem. język francuski /dz.mag.uzup./
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Pełny opis:

Cele:

Przedmiot jest skierowany do studentów, którzy osiągnęli już poziom kompetencji językowej pozwalający im swobodnie uczestniczyć się w różnych sytuacjach komunikacyjnych. Studenci osiągają stopniowo wysoki poziom znajomości języka poprzez rozwijanie swych kompetencji interpretacyjnych i ekspresywnych.

Główne zagadnienia:

1. Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się z różnej perspektywy czasowej (czynności powtarzające się, przypuszczenia, wartościowanie, wyrażanie przymusu, prośby, rozwiązanie problemu, wyrażanie zamiaru, przyczyny, celowości, intencji, służenie poradą, wyrażanie stanów ducha).

2. Wyrabianie nawyków językowych w używaniu poznanych wcześniej struktur i reguł gramatycznych.

3. Wspomaganie umiejętności rozumienia ze słuchu wykorzystując autentyczne pomoce audiowizualne, nagrania (filmy, audycje radiowe), które poprzez pracę z materiałem (tekstem, odpowiedziami do tekstu), szukaniem konkretnej informacji sprawdzają stopień zrozumienia ze słuchu, jednocześnie oferując różne rejestry i realizacje języka hiszpańskiego.

1. Poprawianie umiejętności organizacji wypowiedzi pisemnej.

Literatura:

1. Bibliografia przedmiotu: Buitrago, A., Torijano, A. (2000): Guía para escribir y hablar correctamente en espa?ol. Espasa. Madrid.

2. Coronado Gonzáles, M., García Gonzáles, J., Zarzalejos Alonso, A. (1994): A Fondo. Curso Superior de Espa?ol para Eranjeros. Lengua y Cultura, SGEDL, Madrid.

3. Gálvez D., Gálvez N., Infante T. (1994): Preparación para el Diploma Superior de Espa?ol Lengua Extranjera, Edelsa, Madrid.

4. Lázaro Carreter, F. (2003): El dardo en la palabra. Galaxia Gutenberg, Barcelona.

5. Millares, S. (1997): Método de espa?ol para extranjeros. Edinumen, Madrid.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)