Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

DYDAKTYKA MATEMATYKI 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0301-DYD1-02
Kod Erasmus / ISCED: 11.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: DYDAKTYKA MATEMATYKI 1
Jednostka: Instytut Matematyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Pełny opis:

Cele nauczania i uczenia sie matematyki na róznych poziomach szkolnych; rola matematyki w rozwoju i

przygotowywaniu człowieka do zycia we współczesnym społeczenstwie.

Programy nauczania matematyki w Polsce i za granica; program autorski i zasady jego konstruowania.

Podrecznik szkolny; ocena, wybór i wykorzystanie podreczników przez nauczyciela. Nowoczesne i tradycyjne

koncepcje nauczania matematyki; aktualne reformy szkolne, integracja w nauczaniu. Metody i

zasady nauczania matematyki stawiajace na aktywnosc ucznia.

Lekcja jako podstawowa forma organizacyjna procesu nauczania; budowa i typy lekcji matematyki. Przygotowanie

sie nauczyciela do lekcji; planowanie, organizacja i ocena wyników procesu dydaktycznego.

Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie cwiczen (zasady szczególne koniec bloku).

Literatura:

Literatura:

1. J. Konior, Budowa i lektura tekstu matematycznego (nauka czytania tekstów matematycznych w szkole),

Wyd. US, 1998.

2. Z. Krygowska, Zarys dydaktyki matematyki, czesci 1-3, WSiP, 1977.

3. W. Nowak, Konwersatorium z dydaktyki matematyki, PWN, 1989.

4. G. Polya, Jak to rozwiazac, PWN, 1964.

5. Z. Semadeni (red.), Nauczanie poczatkowe matematyki, tomy 1-4, WSiP, 1981.

6. S. Turnau, Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, 1990.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)