Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

METODYKA NAUCZANIA INFORMATYKI 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0301-MNI1-06
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: METODYKA NAUCZANIA INFORMATYKI 1
Jednostka: Instytut Matematyki
Grupy: PRZEDMIOTY WYBIERALNE NA MATEMATYCE W 2006/2007
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

specjalistyczny

Pełny opis:

Wymagania wstepne: Dydaktyka matematyki 1–4, Informatyka w szkole, Wstep do baz danych.

Co uczyc: podstawowe pojecia z zakresu technologii informacyjnej, podstawa programowa a program nauczania,

dydaktyka informatyki a dydaktyka technologii informacyjnej, tendencje swiatowe w kształceniu

informatycznym, informatyka i technologia informacyjna w podstawie programowej kształcenia ogólnego

w polskiej szkole, analiza wybranych programów nauczania i kryteria oceny tych programów.

Jak uczyc: klasyfikacja metod nauczania, metoda projektów, nauczanie na odległosc, metody nauczania

stosowane na przedmiotach informatycznych, przykładowe rozkłady materiału.

Jak oceniac: cel oceniania, przykładowy system oceniania z technologii informacyjnej spełniajacy wymagania

programowe, karta oceny ucznia.

Przeglad podreczników i oprogramowania oraz innych mediów dydaktycznych do zajec wprowadzajacych

podstawy informatyki i TI. Kryteria oceny mediów dydaktycznych.

Literatura:

1. E. Gurbiel, Hardt-Olejniczak, E. Kołczyk, H. Krupicka, M. M. Sysło, Technologia informacyjna w

kształceniu ogólnym, WSiP, Warszawa, 1997.

2. S. Juszczyk, Podstawy informatyki dla pedagogów, Impuls, Kraków, 1999.

3. S. Juszczyk, Komunikacja człowieka z mediami, Slask, Katowice, 1998.

4. G. Kobe, Informatyka - podstawowe tematy (poradnik metodyczny), WS PWN, Wrocław, 1999.

5. M. M. Sysło, red., Elementy informatyki. Poradnik metodyczny dla nauczyciela, PWN, Warszawa,

1997.

6. M. M. Sysło, Informatyka. Poradnik dla nauczycieli szkoły podstawowej, Warszawa, 1999.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)