Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

TECHNOLOGIE INF. W NAUCZANIU MAT.

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0301-TIM-04
Kod Erasmus / ISCED: 11.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: TECHNOLOGIE INF. W NAUCZANIU MAT.
Jednostka: Instytut Matematyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Pełny opis:

Rola technologii informacyjnej w nauczaniu matematyki i w rozwijaniu kształcenia zintegrowanego na

róznych poziomach szkolnych oraz w doskonaleniu umiejetnosci zawodowych nauczyciela. Technologia

informacyjna jako medium dydaktyczne. Krytyczna analiza i ocena narzedzi i metod technologii informacyjnej;

edukacyjna przydatnosc nowych programów w nauczaniu matematyki. Opracowywanie projektów

dydaktycznych z zastosowaniem programu Cabri i innych srodków aktywizacji procesu edukacji matematycznej.

Kalkulatory i ich rola w nauczaniu matematyki; metody pracy lekcyjnej z kalkulatorem.

Literatura:

1. J. Konior, Repetytorium z Cabri, czesci I, II, III, IV, Matematyka i Komputery nr 10, 11, 12 i 14 (2002-

2003).

2. W. Pajak, Analiza problemów otwartych wspomagana Cabri, Wydawnictwo ?Dla Szkoły?, Wilkowice

1999.

3. P.L. Toliver, C.Y. Kellogg, Komputer dla nauczycieli, Wydawnictwo RM, Warszawa 1997.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)