PRACOWNIA LICENCJACKA
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0310-CH-S1-034 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PRACOWNIA LICENCJACKA |
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
11.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Zakład Chemii Fizycznej: badania właściwości termodynamicznych, akustycznych i powierzchniowych dioli, składników biopaliw, składników kosmetyków i olejków kosmetycznych oraz cieczy jonowych z nanocząstkami. Zakład Chemii Nieorganicznej, Metaloorganicznej i Katalizy: Zakres materiału stanowiący problematyczne dla studenta zagadnienie. Tematyka zajęć laboratoryjnych jest realizowana zgodnie z indywidualnie ustalonymi tematami prac licencjackich. Studenci indywidualnie pracują z literaturą przygotowując prezentacje multimedialne na tematy związane z syntezą i katalizą. Studenci zapoznają się z wyposażeniem laboratorium syntezy organicznej, metaloorganicznej i katalizy oraz laboratorium preparatyki szkieł. Wykonują też eksperymenty związane z pracą licencjacką. Zakład Syntezy Organicznej Ocena poprawności samodzielnego rozwiązywania problemów naukowych związanych z tematem pracy licencjackiej, posługiwania się sprzętem laboratoryjnym, przestrzegania przepisów BHP. 1. Bardzo dobry: znajomość podstaw teoretycznych dotyczących pracy licencjackiej. Zachowanie prawidłowych i bezpiecznych zasad pracy w laboratorium. Studentka/Student potrafi samodzielnie prawidłowo korzystać z aparatury, umie przygotować prezentację i zreferować wyniki pracy. 2. Dobry: Student wymaga niewielkiej pomocy w pracy laboratoryjnej. Znajomość podstaw teoretycznych dotyczących pracy licencjackiej. Zachowanie prawidłowych i bezpiecznych zasad pracy w laboratorium. 3. Dostateczny: Student wykonuje eksperymenty z dużą pomocą prowadzącego. Znajomość podstaw teoretycznych dotyczących pracy licencjackiej. Zachowanie prawidłowych i bezpiecznych zasad pracy w laboratorium. 4. Niedostateczny: Student nie jest w stanie wykonać części eksperymentalnej pracy nawet po konsultacji z prowadzącym. Nie rozumie podstaw teoretycznych z zakresu pracy licencjackiej. Nie potrafi prawidłowo korzystać z aparatury i nie zachowuje prawidłowych zasad pracy w laboratorium. |
Literatura: |
H. Buchowski, W. Ufnalski, Roztwory, wykłady z chemii fizycznej, WNT, Warszawa, 1998, Reis, J. C. R.; Blandamer, M. J.; Davis, M. I.; Douhéret, G. The Concept of Non−Gibbsian and Non−Lewisian Properties in Chemical Thermodynamics. Chem. Phys. Chem. 2001, 3, 1465–1470. Douhéret, G.; Davis, M. I.; Reis, J. C. R.; Blandamer, M. J. Isentropic Compressibilities−Experimental Origin and the Quest for their Rigorous Estimation in Thermodynamically Ideal Liquid Mixtures. Chem. Phys. Chem. 2001, 2, 148–161. Zakład Chemii Nieorganicznej, Metaloorganicznej i Katalizy: Indywidualny zestaw pozycji literaturowych, stosownie do tematu pracy, dostarczony przez opiekuna pracy. Samodzielnie wyszukiwane pozycje literaturowe, najczęściej z bieżących numerów czasopism, ale także pozycje książkowe, monograficzne. |
Efekty uczenia się: |
1. Zna podstawowe zagadnienia poruszane w ramach studiów licencjackich, które potrzebne są w pracy laboratoryjnej. 2. Posiada umiejętność planowania i przeprowadzania prostych eksperymentów chemicznych oraz wskazania błędów w przyjętej procedurze w przypadku zaobserwowania wyników odbiegających od oczekiwanych. 3. Opracowuje sprawozdania i wykonuje podstawowe obliczenia do wykonanych badań związanych z tematyką pracy licencjackiej. 4. Potrafi posługiwać się sprzętem laboratoryjnym, aparaturą naukową i badawczą. 5. Jest świadom konieczności systematycznej pracy nad badaniami o charakterze długoterminowym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zakład Chemii Fizycznej: Ocenianie przebiega w sposób ciągły w trakcie realizacji pracy licencjackiej - ocenianie ciągłe. Średnia arytmetyczna wszystkich elementów ocenienia ciągłego. Ocenianie ciągłe: Ocena bardzo dobra – student samodzielnie wykonuje pomiary, obliczenia, analizuje i interpretuje wyniki konsultując się z prowadzącym tylko w momentach istotnych dla poprawnego przebiegu pracy licencjackiej; zna i rozumie realizowane zagadnienie, działanie aparatury, metodykę pomiaru. Prawidłowo planuje i wykonuje eksperyment, na bieżąco ocenia zgodność otrzymanych wyników. Ocena dobra - student wykonuje pomiary, obliczenia, analizuje i interpretuje wyniki konsultując się z prowadzącym w miarę potrzeby dla poprawnego przebiegu pracy licencjackiej; Zna i rozumie realizowane zagadnienie, działanie aparatury, metodykę pomiaru. W miarę prawidłowo planuje i wykonuje eksperyment, na bieżąco ocenia zgodność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym, Ocena dostateczna - student wykonuje pomiary, obliczenia, analizuje i interpretuje wyniki po konsultacjach z prowadzącym dla poprawnego przebiegu pracy licencjackiej. Rozumie realizowane zagadnienie, działanie aparatury, metodykę pomiaru. W miarę prawidłowo planuje i wykonuje eksperyment, na bieżąco ocenia zgodność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym., Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie prawidłowo wykonać pomiarów, obliczeń, analizować i interpretować wyników nawet po konsultacji z prowadzącym. Zakład Chemii Nieorganicznej, Metaloorganicznej i Katalizy: Ocena poprawności samodzielnego rozwiązywania problemów naukowych związanych z tematem pracy licencjackiej, posługiwania się sprzętem laboratoryjnym, przestrzegania przepisów BHP. 1. Bardzo dobry: znajomość podstaw teoretycznych dotyczących pracy licencjackiej. Zachowanie prawidłowych i bezpiecznych zasad pracy w laboratorium. Studentka/Student potrafi samodzielnie prawidłowo korzystać z aparatury, umie przygotować prezentację i zreferować wyniki pracy. 2. Dobry: Student wymaga niewielkiej pomocy w pracy laboratoryjnej. Znajomość podstaw teoretycznych dotyczących pracy licencjackiej. Zachowanie prawidłowych i bezpiecznych zasad pracy w laboratorium. 3. Dostateczny: Student wykonuje eksperymenty z dużą pomocą prowadzącego. Znajomość podstaw teoretycznych dotyczących pracy licencjackiej. Zachowanie prawidłowych i bezpiecznych zasad pracy w laboratorium. 4. iedostateczny: Student nie jest w stanie wykonać części eksperymentalnej pracy nawet po konsultacji z prowadzącym. Nie rozumie podstaw teoretycznych z zakresu pracy licencjackiej. Nie potrafi prawidłowo korzystać z aparatury i nie zachowuje prawidłowych zasad pracy w laboratorium. Od studentów wymagana jest znajomość języka angielskiego w stopniu zapewniającym im możliwość korzystania z literatury przedmiotu głównie w tym języku. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marzena Dabioch, Marzena Dzida, Sławomir Kula, Anna Świtlicka | |
Prowadzący grup: | Marzena Dabioch, Marzena Dzida, Barbara Feist, Michał Filapek, Monika Geppert-Rybczyńska, Karina Kocot, Katarzyna Kowalska-Szojda, Violetta Kozik, Stanisław Krompiec, Sławomir Kula, Piotr Lodowski, Ewa Malicka, Anna Maroń, Jacek Mularski, Joanna Palion-Gazda, Natalia Pawlik, Justyna Polak, Marcin Rojkiewicz, Maciej Serda, Aneta Słodek, Beata Zawisza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.