MODUŁ WYKŁADÓW MONOGRAFICZNYCH B - MOLECULAR BASIS OF DRUG DEVELOPMENT AND DESIGN
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0310-CH-S2-MBDD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MODUŁ WYKŁADÓW MONOGRAFICZNYCH B - MOLECULAR BASIS OF DRUG DEVELOPMENT AND DESIGN |
Jednostka: | Instytut Chemii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Moduł Wykład monograficzny B stanowi cykl wykładów mających na celu zapoznanie studentów z najnowszymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalizacji. Celem wykładów jest przekazanie rozszerzonej, specjalistycznej wiedzy niezbędnej do przygotowania prac magisterskich. |
Pełny opis: |
Physicochemical properties, molecular geometry, SAR-studies, stability, significant drug-receptor/drug-enzyme interactions and biopharmaceutical properties of drugs affecting cardiovascular system: 1. renin-angiotensin-aldosterone system, angiotensin-coveting enzyme inhibitors; angiotensin receptors - function, type and localization, angiotensin II receptor blockers; antihyperlipoproteinemics and inhibitors of cholesterol biosynthesis, chemistry and biochemistry of plasma lipids, metabolism of cholesterol and lipids, structure-activity relationship, synthesis, physicochemical properties of HMG-CoA reductase inhibitors, cholesterol absorption inhibitors, fibrates and others. Drugs used for the treatment of diabetes, chemical classes of hypoglycemic drugs, synthesis, structure-activity relationship, properties and ADME characteristics, chemistry and characteristics of amylin agonists, glucagon-like Peptide-1 agonists glucagon-like Peptide-1 agonists and other novel classes of drugs. |
Literatura: |
1.Drug Discovery, Jie Jack Li, E.J. Corey, Editors; Wiley; 2013 2. Foye's Principles of Medicinal Chemistry. 7th Ed. Williams D.A., Lemke T.L., Editors; Baltimore: Lippincott Williams & Wilkins; 2013. 3. Wilson and Gisvold's Textbook of Organic Medicinal and Pharmaceutical Chemistry. 12th Ed., Beale J.M., Block J.H., Editors; Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2011. |
Efekty uczenia się: |
Student: 1. Ma rozszerzoną wiedzę chemiczną w zakresie wybranej przez siebie specjalności i specjalizacj 2. Posiada wiedzę o najnowszych kierunkach rozwoju i odkryciach w chemii 3. Zna specjalistyczne narzędzia informatyczne niezbędne do oceny przedstawianych wyników badań naukowych 4. Rozwija wiedzę w zakresie wybranej przez siebie specjalności i specjalizacji 5. Potrafi wyszukiwać informacje na określony temat posługując się specjalistyczną literaturą naukową,bazami danych i innymi źródłami wiedzy 6. Korzysta z krajowych i międzynarodowych czasopism naukowymi z dziedziny chemii 7. Posługuje się językiem angielskim w stopniu niezbędnym do czytania literatury fachowej 8. Jest świadom poziomu własnej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się 9. Podchodzi krytycznie do informacji rozpowszechnianych w mediach z zakresu nauk ścisłych i korzysta z obiektywnych źródeł informacji naukowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin cząstkowy pisemny. Sprawdzian pisemny lub testowy weryfikujący wiedzę w oparciu o treść wykładów oraz wskazaną w sylabusie literaturę. Kolokwium w postaci udzielenia odpowiedzi na zadane pytania Kryterium oceny kolokwium: 60 % - 67 % dst 68 % - 75 % +dst 76 % - 83 % db 84 % - 91 % +db 92 % -100 % bdb |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.