PRACOWNIA MAGISTERSKA A - CHEMIA SĄDOWA
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0310-CH-S2-S-PMA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PRACOWNIA MAGISTERSKA A - CHEMIA SĄDOWA |
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Znajomość praw i pojęć z zakresu chemii analitycznej, toksykologii i fizykochemii kryminalistycznej |
Skrócony opis: |
Zakład Chemii Fizycznej: Tematyka zajęć w ramach pracowni magisterskiej jest realizowana zgodnie z indywidualnie ustalonymi tematami prac magisterskich. Obejmuje właściwości termodynamiczne, akustyczne, powierzchniowe i dielektryczne układów ciekłych. |
Pełny opis: |
Tematyka prac magisterskich obejmuje zagadnienia na ogół związane z zastosowaniem: a) metod analizy instrumentalnej w analizie różnego rodzaju próbek będących przedmiotem badań w laboratoriach kryminalistycznych lub laboratoriach analizujących autentyczność różnego rodzaju produktów, b) metod chemometrycznych i statystycznych do interpretacji dla potrzeb wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania. Badania do prac magisterskich wykonywane są nie tylko w Instytucie Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ale również w laboratoriach Instytutu Ekspertyz Sądowych im. Prof. dra Jana Sehna w Krakowie oraz firmy ToxLab. |
Literatura: |
1. H. Buchowski, W. Ufnalski, Roztwory, WNT, Warszawa, 1995. 2. J. B. Czermiński, A. Iwasiewicz, Z. Paszek, A. Sikorski, Metody statystyczne dla chemików, PWN, Warszawa, 1992. Zakres pozostałej obowiązkowej literatury uzgadniany jest bezpośrednio przez promotora pracy magisterskiej i ściśle związany z tematem wykonywanej pracy magisterskiej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zakład Chemii Ogólnej i Chromatografii Zakład Chemii Fizycznej: W czasie trwania prac związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej opiekun naukowy sprawdza pracę studenta pod kątem wymagań merytorycznych dotyczących oceniania ciągłego. Ocena bardzo dobra - student samodzielnie planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej konsultując się z prowadzącym tylko w momentach istotnych dla poprawnego przebiegu badań. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników. Potrafi prawidłowo korzystać z aparatury badawczej. Zachowuje prawidłowe i bezpieczne zasady pracy w laboratorium. Potrafi pracować indywidualnie i zespołowo. Ocena dobra - student planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej konsultując się z prowadzącym w miarę potrzeby. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Na ogół prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym. Na ogół potrafi prawidłowo korzystać z aparatury badawczej. Potrafi pracować indywidualnie i zespołowo. Świadomie unikając błędów w pracy laboratoryjnej konsultuje się z prowadzącym. Ocena dostateczna - student wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej po konsultacjach z prowadzącym. Rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Zazwyczaj prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym. Na ogół potrafi prawidłowo korzystać z aparatury. Zachowuje prawidłowe i bezpieczne zasady pracy w laboratorium. Potrafi pracować indywidualnie i zespołowo. Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie prawidłowo wykonać prac związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej nawet po konsultacji z prowadzącym. Nie potrafi prawidłowo korzystać z aparatury i nie zachowuje prawidłowych zasad pracy w laboratorium. ----- Ocenianie ciągłe Ocena bardzo dobra – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), poprawne merytorycznie odpowiedzi, żywe uczestnictwo w rozmowie, Ocena dobra plus – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), poprawne merytorycznie odpowiedzi Ocena dobra - zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, prowadząca do pogłębionego wnioskowania, przestrzeganie zasad poprawnego mówienia, odpowiednia terminologia, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi Ocena dostateczna plus - zrozumienie omawianego tematu i niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, częściowo udana argumentacja, wypowiedź na ogół uporządkowana i spójna, dążenie do zamknięcia całości wnioskiem uogólniającym, panowanie nad czasem, formułowanie na ogół poprawnych merytorycznie odpowiedzi Ocena dostateczna - opisanie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, podjęcie rozmowy, odpowiedzi częściowo nie na temat Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie Pisemne opracowanie Ocena bardzo dobra – sprawozdanie napisane idealnie zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia Ocena dobra plus – sprawozdanie napisane bardzo dobrze (z niewielką liczbą błędów) zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia Ocena dobra - sprawozdanie napisane dobrze (z niewielką liczbą błędów) zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, odpowiednia terminologia, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi Ocena dostateczna plus - sprawozdanie napisane dobrze zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym zrozumienie omawianego tematu ale niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej, jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, częściowo udana argumentacja, Ocena dostateczna - opisanie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, odpowiedzi częściowo nie na temat Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.