Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 05-SO-R-S1-PR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Public relations
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedm. obowiązkowe - 5 sem. socjologii reklamy i komunikacji społecznej /stacj. I stopnia/
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Daniela Dzienniak-Pulina, Małgorzata Suchacka
Prowadzący grup: Daniela Dzienniak-Pulina, Małgorzata Suchacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena z OKM jest średnią z egzaminu z wykładu i ćwiczeń z większą wagą dla oceny egzaminacyjnej

Waga oceny z egzaminu jest większa niż z ćwiczeń, dlatego w przypadku, gdy student z egzaminu otrzyma np. 4,5 a z ćwiczeń ma 5 otrzymuje ocenę końcową modułu 4,5 i odwrotnie, gdy z egzaminu otrzyma 5 a z ćwiczeń ma 4,5 OKM będzie 5



Pełny opis:

Studenci w trakcie kursu poznają podstawowe pojęcia PR, jego genezę i definicje. Omawiane są główne cele, adresaci działań PR i ich podziały. Przedstawione jest znaczenie komunikowania jako podstawowej metody PR - jego środki, formy i cechy charakterystyczne. Scharakteryzowany będzie cały system komunikacyjny i w tym kontekście czynniki image. Omówione zostaną ważniejsze instrumenty PR, a także pojęcia pokrewne do PR - główne różnice między PR a dziennikarstwem, propagandą, agitacją, HR, reklamą. Dużo uwagi poświęcone zostanie współpracy z dziennikarzami, omówione zostaną w tym kontekście typy wypowiedzi pisemnych, kontakty bezpośrednie - wywiady i konferencje, zasady wywierania wpływu oraz znaczenie mowy ciała. Na zajęciach zaprezentowane zostaną także sposoby selekcji mediów masowych oraz zasad prowadzenia PR w Internecie.

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)