Public relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-SO-R-S1-PR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Public relations |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedm. obowiązkowe - 5 sem. socjologii reklamy i komunikacji społecznej /stacj. I stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniela Dzienniak-Pulina, Małgorzata Suchacka | |
Prowadzący grup: | Daniela Dzienniak-Pulina, Małgorzata Suchacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena z OKM jest średnią z egzaminu z wykładu i ćwiczeń z większą wagą dla oceny egzaminacyjnej Waga oceny z egzaminu jest większa niż z ćwiczeń, dlatego w przypadku, gdy student z egzaminu otrzyma np. 4,5 a z ćwiczeń ma 5 otrzymuje ocenę końcową modułu 4,5 i odwrotnie, gdy z egzaminu otrzyma 5 a z ćwiczeń ma 4,5 OKM będzie 5 |
|
Pełny opis: |
Studenci w trakcie kursu poznają podstawowe pojęcia PR, jego genezę i definicje. Omawiane są główne cele, adresaci działań PR i ich podziały. Przedstawione jest znaczenie komunikowania jako podstawowej metody PR - jego środki, formy i cechy charakterystyczne. Scharakteryzowany będzie cały system komunikacyjny i w tym kontekście czynniki image. Omówione zostaną ważniejsze instrumenty PR, a także pojęcia pokrewne do PR - główne różnice między PR a dziennikarstwem, propagandą, agitacją, HR, reklamą. Dużo uwagi poświęcone zostanie współpracy z dziennikarzami, omówione zostaną w tym kontekście typy wypowiedzi pisemnych, kontakty bezpośrednie - wywiady i konferencje, zasady wywierania wpływu oraz znaczenie mowy ciała. Na zajęciach zaprezentowane zostaną także sposoby selekcji mediów masowych oraz zasad prowadzenia PR w Internecie. |
|
Uwagi: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.