Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Społeczne aspekty reklamy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 05-SO-R-S1-SAR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Społeczne aspekty reklamy
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy: Przedm. obowiązkowe - 2 sem. socjologii reklamy i komunikacji społecznej /stacj. I stopnia/
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Wymagania wstępne:

Wstęp do socjologii, podstawy teorii o komunikowaniu

Skrócony opis:

Moduł „Społeczne aspekty reklamy” ma na celu pokazanie zjawiska reklamy jako komunikatu ściśle powiązanego z otaczającą go rzeczywistością społeczną i oddziaływującą na nią. Student powinien zyskać świadomość zarówno odnośnie społecznych problemów zwartych w reklamie jak i konsekwencji społecznych wynikających z ich poruszania i specyficznego przedstawiania. Student powinien umieć powinąć reklamę z podstawowymi pojęciami socjologicznymi i umieć je w reklamach lub mechanizmach reklamy dostrzec, analizować, badać. Celem modułu jest wypracowanie refleksyjnej i krytycznej postawy wobec przekazów reklamowych .

Efekty uczenia się:

Student zna podstawowe pojęcia związane z reklamą w ujęciu procesów komunikacyjnych i społecznych. Student zna podstawowe podejścia badawcze związane z analizą i badaniem obrazu

Student rozumie mechanizmy społecznego oddziaływania reklamy i potrafi wskazać ich źródła i przebieg

Student potrafi powiązać zjawiska przedstawione w reklamie z pojęciami socjologicznymi (m.in. rola, prestiż, grupy odniesienia, style życia)

Student potrafi odnieść treści reklamy do ich uwarunkowań społecznych , potrafi wskazać do jakiego problemu społecznego odnosi się dany komunikat reklamowy i jest w stanie wskazać jakie ewentualne konsekwencje społeczne może nieść treść komunikatu reklamowego

Student posiada umiejętność odczytywania komunikatów reklamowych pod kątem problemów społecznych, analizowania i badania

Student posiada postawę refleksyjną i krytyczną wobec komunikatów reklamowych

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia modułu są:

Pozytywna ocena z ćwiczeń

Pozytywna ocena z egzaminu

Na ocenę końcową modułu (OKM) składają się dwa elementy:

Ocena z egzaminu: 50%

Ocena z ćwiczeń 50%

Podstawą OKM jest średnia wystawiana zgodnie z zasadami przyjętymi w regulaminie UŚ

Do 3,25 –dostateczny

3,26 do 3,75 – dostateczny plus;

3,76 do 4,25 – dobry

4,26 do 4,60 – dobry plus

Powyżej 4,61 –bardzo dobry

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)