Społeczne aspekty reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-SO-R-S1-SAR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Społeczne aspekty reklamy |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
Przedm. obowiązkowe - 2 sem. socjologii reklamy i komunikacji społecznej /stacj. I stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | Wstęp do socjologii, podstawy teorii o komunikowaniu |
Skrócony opis: |
Moduł „Społeczne aspekty reklamy” ma na celu pokazanie zjawiska reklamy jako komunikatu ściśle powiązanego z otaczającą go rzeczywistością społeczną i oddziaływującą na nią. Student powinien zyskać świadomość zarówno odnośnie społecznych problemów zwartych w reklamie jak i konsekwencji społecznych wynikających z ich poruszania i specyficznego przedstawiania. Student powinien umieć powinąć reklamę z podstawowymi pojęciami socjologicznymi i umieć je w reklamach lub mechanizmach reklamy dostrzec, analizować, badać. Celem modułu jest wypracowanie refleksyjnej i krytycznej postawy wobec przekazów reklamowych . |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe pojęcia związane z reklamą w ujęciu procesów komunikacyjnych i społecznych. Student zna podstawowe podejścia badawcze związane z analizą i badaniem obrazu Student rozumie mechanizmy społecznego oddziaływania reklamy i potrafi wskazać ich źródła i przebieg Student potrafi powiązać zjawiska przedstawione w reklamie z pojęciami socjologicznymi (m.in. rola, prestiż, grupy odniesienia, style życia) Student potrafi odnieść treści reklamy do ich uwarunkowań społecznych , potrafi wskazać do jakiego problemu społecznego odnosi się dany komunikat reklamowy i jest w stanie wskazać jakie ewentualne konsekwencje społeczne może nieść treść komunikatu reklamowego Student posiada umiejętność odczytywania komunikatów reklamowych pod kątem problemów społecznych, analizowania i badania Student posiada postawę refleksyjną i krytyczną wobec komunikatów reklamowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia modułu są: Pozytywna ocena z ćwiczeń Pozytywna ocena z egzaminu Na ocenę końcową modułu (OKM) składają się dwa elementy: Ocena z egzaminu: 50% Ocena z ćwiczeń 50% Podstawą OKM jest średnia wystawiana zgodnie z zasadami przyjętymi w regulaminie UŚ Do 3,25 –dostateczny 3,26 do 3,75 – dostateczny plus; 3,76 do 4,25 – dobry 4,26 do 4,60 – dobry plus Powyżej 4,61 –bardzo dobry |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.