Seminarium specjalizacyjne WoWS4: Społeczne aspekty testowania gier i oprogramowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-SO-WS-S1-SAT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium specjalizacyjne WoWS4: Społeczne aspekty testowania gier i oprogramowania |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio zaawansowany |
Rodzaj przedmiotu: | seminarium specjalizacyjne |
Wymagania wstępne: | Opanowanie podstawowych terminów i teorii socjologicznych z poprzednich lat. Znajomość metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w socjologii. |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu uświadomienie studentom roli i znaczenia szeroko pojętego testowania jako techniki polegającej na obniżeniu napięć wynikających z funkcjonowania jednostki w społeczeństwie ryzyka. Studenci zapoznają się nie tylko z pojęciem społeczeństwa ryzyka i jego charakterystyką, ale także poznają metody i techniki oraz narzędzia stosowane w świecie IT, umożliwiające jego kontrolowanie. Zajęcia będą prowadzone w oparciu o International Software Testing Qualification Board. |
Pełny opis: |
Treści poruszane podczas zajęć: 1. Znaczenie i rola testowania w społeczeństwie ryzyka; 2. Historia testów; 3. Pojęcie testowania, zasady testowania, etapy testowania; 4. Testowanie w cyklu życia oprogramowania 5. Techniki projektowania testów 6. Zarządzanie a testowanie 7. Psychologia testowania 8. Narzędzia testerskie 9. Studium przypadku windy 10. Badania społeczne w pracy testera 11. Zawód testera - perspektywy |
Literatura: |
1. Glenford J. Myers, Corey Sandler, Tom Badgett, Todd M. Thomas, Sztuka testowania oprogramowania, Helion 2005. 2. Paco Hope, Ben Walther, Testowanie bezpieczeństwa aplikacji internetowych. Receptury, Helion 2012. 3. Kenneth S. Rubin, Scrum. Praktyczny przewodnik po najpopularniejszej metodyce Agile, Helion 2013. 4. Mariusz Chrapko, Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami, Helion 2012. 5. Bogdan Wiszniewski, Bogdan Bereza-Jarociński, Teoria i praktyka testowania programów, Wyd. PWN 2009. |
Efekty uczenia się: |
1. Świadomość wszechobecnego ryzyka; 2. Świadomość wagi i znaczenia testów dla ludzkiego życia; 3. Znajomość podstawowych standardów bezpieczeństwa; 4. Znajomość metod, technik i narzędzi testerskich; 5. Umiejętność projektowania testów; 6. Znajomość zasad testowania; 7. Umiejętność wykorzystania metod i technik badawczych nauk społecznych w pracy testera (działach IT); |
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzian Test jednokrotnego wyboru z zagadnień i treści poruszonych podczas zajęć. Obecność na zajęciach Prowadzący zajęcia prowadzi listę obecności. Obecność sprawdzana jest na każdych zajęciach łącznie z pierwszymi. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.