Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium specjalizacyjne WoWS4: Społeczne aspekty testowania gier i oprogramowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 05-SO-WS-S1-SAT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium specjalizacyjne WoWS4: Społeczne aspekty testowania gier i oprogramowania
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

średnio zaawansowany

Rodzaj przedmiotu:

seminarium specjalizacyjne

Wymagania wstępne:

Opanowanie podstawowych terminów i teorii socjologicznych z poprzednich lat. Znajomość metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w socjologii.

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu uświadomienie studentom roli i znaczenia szeroko pojętego testowania jako techniki polegającej na obniżeniu napięć wynikających z funkcjonowania jednostki w społeczeństwie ryzyka. Studenci zapoznają się nie tylko z pojęciem społeczeństwa ryzyka i jego charakterystyką, ale także poznają metody i techniki oraz narzędzia stosowane w świecie IT, umożliwiające jego kontrolowanie. Zajęcia będą prowadzone w oparciu o International Software Testing Qualification Board.

Pełny opis:

Treści poruszane podczas zajęć:

1. Znaczenie i rola testowania w społeczeństwie ryzyka;

2. Historia testów;

3. Pojęcie testowania, zasady testowania, etapy testowania;

4. Testowanie w cyklu życia oprogramowania

5. Techniki projektowania testów

6. Zarządzanie a testowanie

7. Psychologia testowania

8. Narzędzia testerskie

9. Studium przypadku windy

10. Badania społeczne w pracy testera

11. Zawód testera - perspektywy

Literatura:

1. Glenford J. Myers, Corey Sandler, Tom Badgett, Todd M. Thomas, Sztuka testowania oprogramowania, Helion 2005.

2. Paco Hope, Ben Walther, Testowanie bezpieczeństwa aplikacji internetowych. Receptury, Helion 2012.

3. Kenneth S. Rubin, Scrum. Praktyczny przewodnik po najpopularniejszej metodyce Agile, Helion 2013.

4. Mariusz Chrapko, Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami, Helion 2012.

5. Bogdan Wiszniewski, Bogdan Bereza-Jarociński, Teoria i praktyka testowania programów, Wyd. PWN 2009.

Efekty uczenia się:

1. Świadomość wszechobecnego ryzyka;

2. Świadomość wagi i znaczenia testów dla ludzkiego życia;

3. Znajomość podstawowych standardów bezpieczeństwa;

4. Znajomość metod, technik i narzędzi testerskich;

5. Umiejętność projektowania testów;

6. Znajomość zasad testowania;

7. Umiejętność wykorzystania metod i technik badawczych nauk społecznych w pracy testera (działach IT);

Metody i kryteria oceniania:

Sprawdzian

Test jednokrotnego wyboru z zagadnień i treści poruszonych podczas zajęć.

Obecność na zajęciach

Prowadzący zajęcia prowadzi listę obecności. Obecność sprawdzana jest na każdych zajęciach łącznie z pierwszymi.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)