Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i terapia logopedyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-EWP-N1-23
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza i terapia logopedyczna
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk, Monika Ryszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Wykłady: kolokwium

Ćwiczenia: Przygotowanie pracy zaliczeniowej – diagnoza mowy dziecka wg. podanych kryteriów, , aktywność na zajęciach, przygotowanie merytoryczne do dyskusji

Ocena modułu: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń

W przypadku oceny niedostatecznej z części składowych, wymagana jest ocena poprawkowa. Do średniej wliczają się wszystkie oceny również te niedostateczne


Pełny opis:

Przedmiot składa się z wykładów i ćwiczeń. Na wykładach przedstawione są teoretyczne podstawy logopedii. Omówione są zagadnienia dotyczące mowy, klasyfikacji zaburzeń, rozwoju mowy, funkcji prymarnych w odniesieniu do funkcji sekundarnych. Omawiane są szczegółowo zaburzenia takie jak jąkanie, uszkodzenie słuchu. Na ćwiczeniach uwaga skupiona jest za zagadnieniach praktycznych, związanych najbardziej z zawodem nauczyciela przedszkola i klas I – III. Uwaga skupiona jest na zaburzeniu mowy najbardziej rozpowszechnionym wśród dzieci – dyslalli. Student zapoznaje się ze sposobami profilaktyki zaburzeń mowy, stymulowania rozwoju mowy, diagnozy upragnionej dla zawodu nauczyciela.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-7 (2022-11-16)