Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkonej (część 2)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-EWP-S1-10 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkonej (część 2)
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Marta Mączka, Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Wykłady: egzamin w formie testu pisemnego.

Ćwiczenia: Przygotowanie do kolokwium, opracowanie projektów edukacyjnych, przygotowanie merytoryczne do dyskusji

Ocena modułu: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń


Pełny opis:

Tematy wykładów

1. Dojrzałość do uczenia się matematyki – zakres zagadnienia wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, dziecięce liczenie.

2. Diagnoza dojrzałości do uczenia się matematyki – operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym.

3. Diagnoza dojrzałości do uczenia się matematyki – dojrzałość emocjonalna.

4. Czynnościowe nauczanie matematyki na tle innych modeli uczenia

5. Przekraczanie progu dziesiątkowego

6. Pojęcia geometryczne w klasach I – III.

7. Podsumowanie edukacji matematycznej w klasach I-III

Tematy ćwiczeń

1. Rozszerzenie numeracji do 1000,

2. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000,

3. Rozszerzenie pojęć mnożenia i dzielenia w zakresie 1000,

4. Kształtowanie pojęcia ułamka jako liczby,

5. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym:

6. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: liczenie pieniędzy,

7. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: mierzenie długości,

8. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: ważenie,

9. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: mierzenie pojemności,

10. Kształtowanie pojęć czasowych: dni tygodnia, miesiące, pory roku, Kształtowanie umiejętności odczytywania godzin na zegarze.

11. Rola gier i zabaw w stymulacji aktywności matematycznej dziecka. Uczenie dzieci sztuki konstruowania gier.

12. Metody kontroli i oceny poziomu wiedzy i umiejętności matematycznych uczniów.

13. Gry i zabawy w edukacji matematycznej.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Marta Mączka, Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Wykłady: egzamin w formie testu pisemnego.

Ćwiczenia: Przygotowanie do kolokwium, opracowanie projektów edukacyjnych, przygotowanie merytoryczne do dyskusji

Ocena modułu: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń


Pełny opis:

Tematy wykładów

1. Dojrzałość do uczenia się matematyki – zakres zagadnienia wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, dziecięce liczenie.

2. Diagnoza dojrzałości do uczenia się matematyki – operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym.

3. Diagnoza dojrzałości do uczenia się matematyki – dojrzałość emocjonalna.

4. Czynnościowe nauczanie matematyki na tle innych modeli uczenia

5. Przekraczanie progu dziesiątkowego

6. Pojęcia geometryczne w klasach I – III.

7. Podsumowanie edukacji matematycznej w klasach I-III

Tematy ćwiczeń

1. Rozszerzenie numeracji do 1000,

2. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000,

3. Rozszerzenie pojęć mnożenia i dzielenia w zakresie 1000,

4. Kształtowanie pojęcia ułamka jako liczby,

5. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym:

6. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: liczenie pieniędzy,

7. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: mierzenie długości,

8. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: ważenie,

9. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: mierzenie pojemności,

10. Kształtowanie pojęć czasowych: dni tygodnia, miesiące, pory roku, Kształtowanie umiejętności odczytywania godzin na zegarze.

11. Rola gier i zabaw w stymulacji aktywności matematycznej dziecka. Uczenie dzieci sztuki konstruowania gier.

12. Metody kontroli i oceny poziomu wiedzy i umiejętności matematycznych uczniów.

13. Gry i zabawy w edukacji matematycznej.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Ewelina Kawiak, Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Wykłady: egzamin w formie testu pisemnego.

Ćwiczenia: Przygotowanie do kolokwium, opracowanie projektów edukacyjnych, przygotowanie merytoryczne do dyskusji

Ocena modułu: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń


Pełny opis:

Tematy wykładów

1. Dojrzałość do uczenia się matematyki – zakres zagadnienia wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, dziecięce liczenie.

2. Diagnoza dojrzałości do uczenia się matematyki – operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym.

3. Diagnoza dojrzałości do uczenia się matematyki – dojrzałość emocjonalna.

4. Czynnościowe nauczanie matematyki na tle innych modeli uczenia

5. Przekraczanie progu dziesiątkowego

6. Pojęcia geometryczne w klasach I – III.

7. Podsumowanie edukacji matematycznej w klasach I-III

Tematy ćwiczeń

1. Rozszerzenie numeracji do 1000,

2. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000,

3. Rozszerzenie pojęć mnożenia i dzielenia w zakresie 1000,

4. Kształtowanie pojęcia ułamka jako liczby,

5. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym:

6. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: liczenie pieniędzy,

7. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: mierzenie długości,

8. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: ważenie,

9. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: mierzenie pojemności,

10. Kształtowanie pojęć czasowych: dni tygodnia, miesiące, pory roku, Kształtowanie umiejętności odczytywania godzin na zegarze.

11. Rola gier i zabaw w stymulacji aktywności matematycznej dziecka. Uczenie dzieci sztuki konstruowania gier.

12. Metody kontroli i oceny poziomu wiedzy i umiejętności matematycznych uczniów.

13. Gry i zabawy w edukacji matematycznej.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Magdalena Marekwia, Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Wykłady: egzamin w formie testu pisemnego.

Ćwiczenia: Przygotowanie do kolokwium, opracowanie projektów edukacyjnych, przygotowanie merytoryczne do dyskusji

Ocena modułu: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń


Pełny opis:

Tematy wykładów

1. Dojrzałość do uczenia się matematyki – zakres zagadnienia wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, dziecięce liczenie.

2. Diagnoza dojrzałości do uczenia się matematyki – operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym.

3. Diagnoza dojrzałości do uczenia się matematyki – dojrzałość emocjonalna.

4. Czynnościowe nauczanie matematyki na tle innych modeli uczenia

5. Przekraczanie progu dziesiątkowego

6. Pojęcia geometryczne w klasach I – III.

7. Podsumowanie edukacji matematycznej w klasach I-III

Tematy ćwiczeń

1. Rozszerzenie numeracji do 1000,

2. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000,

3. Rozszerzenie pojęć mnożenia i dzielenia w zakresie 1000,

4. Kształtowanie pojęcia ułamka jako liczby,

5. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym:

6. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: liczenie pieniędzy,

7. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: mierzenie długości,

8. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: ważenie,

9. Zastosowanie wiadomości i umiejętności praktycznych w życiu codziennym: mierzenie pojemności,

10. Kształtowanie pojęć czasowych: dni tygodnia, miesiące, pory roku, Kształtowanie umiejętności odczytywania godzin na zegarze.

11. Rola gier i zabaw w stymulacji aktywności matematycznej dziecka. Uczenie dzieci sztuki konstruowania gier.

12. Metody kontroli i oceny poziomu wiedzy i umiejętności matematycznych uczniów.

13. Gry i zabawy w edukacji matematycznej.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Ewelina Kawiak, Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Wykłady: egzamin w formie testu pisemnego.

Ćwiczenia: Przygotowanie do kolokwium, opracowanie projektów edukacyjnych, przygotowanie merytoryczne do dyskusji

Ocena modułu: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń


Pełny opis:
Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Kawiak
Prowadzący grup: Ewelina Kawiak, Magdalena Marekwia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.