Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III (cz. 2)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-EWP-S1-18 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III (cz. 2) | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mirosław Kisiel | |
Prowadzący grup: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia ocen z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia. |
|
Pełny opis: |
Środki ekspresji muzycznej, wokalnej i tanecznej – ciąg dalszy. Odtwarzanie i tworzenie muzyki. Czytane nut na instrumentach szkolnych (flet prosty sopranowy, dzwonki chromatyczne). Opanowanie głosem i na instrumencie muzycznym melodii wybranych piosenek z repertuaru przedszkola i klas I-III. Ćwiczenia rytmiczne z użyciem dźwiękogestów i instrumentów perkusyjnych. Wypracowanie umiejętności doboru repertuaru muzycznego i ćwiczeń pod kątem stopnia trudności dla osiągnięcia zamierzonego celu edukacyjnego. Analiza materiału muzycznego z wybranych programów, książek metodycznych dla nauczyciela oraz podręcznikach dla uczniów klas I-III. Wykorzystanie mediów dydaktycznych w edukacji muzycznej dziecka. Tworzenie autorskich scenariuszy zajęć muzycznych w przedszkolu i klasach początkowych. Kryteria oceny pracy i postępów wychowanka i ucznia. Przygotowanie i prowadzenie zajęć umuzykalniających w przedszkolu i muzycznych klasach początkowych. | |
Uwagi: |
Praca indywidualna lub zespołowa studenta. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Prowadzący grup: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia ocen z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia. |
|
Pełny opis: |
Środki ekspresji muzycznej, wokalnej i tanecznej – ciąg dalszy. Odtwarzanie i tworzenie muzyki. Czytane nut na instrumentach szkolnych (flet prosty sopranowy, dzwonki chromatyczne). Opanowanie głosem i na instrumencie muzycznym melodii wybranych piosenek z repertuaru przedszkola i klas I-III. Ćwiczenia rytmiczne z użyciem dźwiękogestów i instrumentów perkusyjnych. Wypracowanie umiejętności doboru repertuaru muzycznego i ćwiczeń pod kątem stopnia trudności dla osiągnięcia zamierzonego celu edukacyjnego. Analiza materiału muzycznego z wybranych programów, książek metodycznych dla nauczyciela oraz podręcznikach dla uczniów klas I-III. Wykorzystanie mediów dydaktycznych w edukacji muzycznej dziecka. Tworzenie autorskich scenariuszy zajęć muzycznych w przedszkolu i klasach początkowych. Kryteria oceny pracy i postępów wychowanka i ucznia. Przygotowanie i prowadzenie zajęć umuzykalniających w przedszkolu i muzycznych klasach początkowych. | |
Uwagi: |
Praca indywidualna lub zespołowa studenta. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Prowadzący grup: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia ocen z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia. |
|
Pełny opis: |
Środki ekspresji muzycznej, wokalnej i tanecznej – ciąg dalszy. Odtwarzanie i tworzenie muzyki. Czytane nut na instrumentach szkolnych (flet prosty sopranowy, dzwonki chromatyczne). Opanowanie głosem i na instrumencie muzycznym melodii wybranych piosenek z repertuaru przedszkola i klas I-III. Ćwiczenia rytmiczne z użyciem dźwiękogestów i instrumentów perkusyjnych. Wypracowanie umiejętności doboru repertuaru muzycznego i ćwiczeń pod kątem stopnia trudności dla osiągnięcia zamierzonego celu edukacyjnego. Analiza materiału muzycznego z wybranych programów, książek metodycznych dla nauczyciela oraz podręcznikach dla uczniów klas I-III. Wykorzystanie mediów dydaktycznych w edukacji muzycznej dziecka. Tworzenie autorskich scenariuszy zajęć muzycznych w przedszkolu i klasach początkowych. Kryteria oceny pracy i postępów wychowanka i ucznia. Przygotowanie i prowadzenie zajęć umuzykalniających w przedszkolu i muzycznych klasach początkowych. | |
Uwagi: |
Praca indywidualna lub zespołowa studenta. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Prowadzący grup: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Prowadzący grup: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia ocen z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia. |
|
Pełny opis: |
Środki ekspresji muzycznej, wokalnej i tanecznej – ciąg dalszy. Odtwarzanie i tworzenie muzyki. Czytane nut na instrumentach szkolnych (flet prosty sopranowy, dzwonki chromatyczne). Opanowanie głosem i na instrumencie muzycznym melodii wybranych piosenek z repertuaru przedszkola i klas I-III. Ćwiczenia rytmiczne z użyciem dźwiękogestów i instrumentów perkusyjnych. Wypracowanie umiejętności doboru repertuaru muzycznego i ćwiczeń pod kątem stopnia trudności dla osiągnięcia zamierzonego celu edukacyjnego. Analiza materiału muzycznego z wybranych programów, książek metodycznych dla nauczyciela oraz podręcznikach dla uczniów klas I-III. Wykorzystanie mediów dydaktycznych w edukacji muzycznej dziecka. Tworzenie autorskich scenariuszy zajęć muzycznych w przedszkolu i klasach początkowych. Kryteria oceny pracy i postępów wychowanka i ucznia. Przygotowanie i prowadzenie zajęć umuzykalniających w przedszkolu i muzycznych klasach początkowych. | |
Uwagi: |
Praca indywidualna lub zespołowa studenta. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Prowadzący grup: | Irena Burczyk, Mirosław Kisiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.