Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-EWP-S1-23 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Patrycja Młynek
Prowadzący grup: Bogumiła Bobik, Patrycja Młynek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu.

Pełny opis:

Podczas realizacji zajęć z przedmiotu Diagnoza psychopedagogiczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III student zdobywa wiedzę i umiejętności poprawnego diagnozowania poziomu rozwoju oraz zachowania dzieci przedszkolnych i uczniów klas początkowych. Kształtuje umiejętność właściwego doboru narzędzi diagnostycznych, opisu stanów rzeczy oraz oceniania, interpretowania wyników przeprowadzonych diagnoz. Rozwija praktyczne umiejętności diagnozowania wstępnej dojrzałości szkolnej oraz funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym. Buduje niezbędny warsztat pracy nauczyciela – diagnosty.

Uwagi:

W cyklu kształcenia niezbędne są:

- wiedza z podstaw psychologii, psychologii rozwojowej i klinicznej,

- wiedza z teorii wychowania,

- umiejętność korzystania z literatury interdyscyplinarnej,

- umiejętność samodzielnego myślenia i wnioskowania przyczynowo – skutkowego,

- pozytywne nastawienie do zdobywania nowych kompetencji diagnostycznych, motywacja do badań własnych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.