Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Współczesne problemy psychologii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-N2-03 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współczesne problemy psychologii
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Skrócony opis:

Zapoznanie studentów z wybranymi współczesnymi problemami psychologii zwłaszcza w tych obszarach, które są istotne w pracy wychowawczej.

Pełny opis:

Wiedza potoczna a wiedza naukowa. Psychologia jako nauka

Współczesne dylematy w metodologii badań psychologicznych

Od psychopatologii do psychologii szczęścia

Osobowość a samopoznanie

Rozwój człowieka – ciągłość czy skokowość – od dziecka do osób starszych

Psychologia w świecie wirtualnym – nowa płaszczyzna działania

Psychologia w pracy pedagoga – wybrane aspekty

Literatura:

Czapiński J. (red), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Warszawa 2008

Eysenck H., Eysenck M., Podpatrywanie umysłu. Gdańsk 2003

Kozielecki J. (red), Nowe idee w psychologii. Gdańsk 2009

Lawrence A. P., Oliver P. J., Osobowość. Teoria i badania. Kraków 2002

Ledzińska M., Rudkowska G., Wrony L. (red), Psychologia współczesna: oczekiwania i rzeczywistość. Kraków 2005

Rathus S., Psychologia współczesna. Gdańsk 2004

Shaughnessy J. J., Zachmeister E. B., Zachmeister J. S., Metody badawcze w psychologii. Gdańsk 2002

Siuta J. (red(, Konteksty ludzkich zachowań. Kraków 2001

Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa 2006

Zaborowski Z., Współczesne problemy psychologii społecznej i psychologii osobowości. Warszawa 1994

Metody i kryteria oceniania:

Wykład

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie eseju psychologicznego na temat związany z problematyką wykładów.

Esej: merytoryczność wywodu, wykorzystane źródła wiedzy, trafność i logiczność własnych przemyśleń

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Czerkawski
Prowadzący grup: Andrzej Czerkawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena uzyskana z zaliczenia wykładu

Pełny opis:

Ewolucja paradygmatów w psychologii, rozwój metodologii badań w psychologii. Psychologia rozwojowa w kontekście wychowawczym. Osobowość człowieka współczesne odniesienia teoretyczne. Społeczno-psychologiczne konteksty komunikacji interpersonalnej w czasach technologii informatycznych.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Czerkawski
Prowadzący grup: Andrzej Czerkawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena uzyskana z zaliczenia wykładu

Pełny opis:

Ewolucja paradygmatów w psychologii, rozwój metodologii badań w psychologii. Psychologia rozwojowa w kontekście wychowawczym. Osobowość człowieka współczesne odniesienia teoretyczne. Społeczno-psychologiczne konteksty komunikacji interpersonalnej w czasach technologii informatycznych.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Czerkawski
Prowadzący grup: Andrzej Czerkawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena uzyskana z zaliczenia wykładu

Pełny opis:

Ewolucja paradygmatów w psychologii, rozwój metodologii badań w psychologii. Psychologia rozwojowa w kontekście wychowawczym. Osobowość człowieka współczesne odniesienia teoretyczne. Społeczno-psychologiczne konteksty komunikacji interpersonalnej w czasach technologii informatycznych.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Czerkawski
Prowadzący grup: Andrzej Czerkawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena uzyskana z zaliczenia wykładu

Pełny opis:

Ewolucja paradygmatów w psychologii, rozwój metodologii badań w psychologii. Psychologia rozwojowa w kontekście wychowawczym. Osobowość człowieka współczesne odniesienia teoretyczne. Społeczno-psychologiczne konteksty komunikacji interpersonalnej w czasach technologii informatycznych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.