Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet - Kraina kreatywności-rozwijanie twórczego myślenia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-R-N2-16.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fakultet - Kraina kreatywności-rozwijanie twórczego myślenia
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny

Wymagania wstępne:

Brak

Skrócony opis:

Wprowadzenie w świat kreatywności, gier i zabaw twórczych.

Pełny opis:

1. wprowadzenia w „świat” kreatywności, gier i zabaw twórczych.

2. rozwijanie i kultywowanie umiejętności żartowania i dowcipkowania na dany temat

3. twórcze rozwiązywanie problemów

4. projektowanie nowych, kreatywnych metod i pomocy dydaktycznych

5. opracowywanie programów autorskich z wykorzystaniem twórczych gier i zabaw.

Literatura:

Claparede E., Jak rozpoznawać uzdolnienia uczniów. Lwów-Warszawa 2005,

De Bono E,. Naucz swoje dziecko myśleć. Warszawa 1994

Eby J.F, Smutny J.F. Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży. Warszawa 1998,

Lewis G., Jak wychowywać utalentowane dziecko. Poznań 1998,

Lewowicki T., Kształcenie uczniów zdolnych, Warszawa 1080,

Nęcka E., Trening twórczości, Kraków 1998

Szmidt K., Rakowiecka B., Okraszewski K., Antologia tekstów do psychopedagogiki twórczości. Porządek i przyroda. Lekcje twórczości. Warszawa 1997.

Szmidt K., Szkice do pedagogiki twórczości. Kraków 2001.

Tatarkiewicz W., Twórczość-dzieje pojęcia [w]: Dzieje sześciu pojęć. Warszawa 1975.

Tokarz A., (red) Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej. Kraków 1991.

Gardner H., Niepospolite umysły, Warszawa 1998.

Gelb M.J. Myśleć jak geniusz. Poznań 2002.

Efekty uczenia się:

K_W07

K_U07

K_U10

K_K01

K_K03

K_K05

Metody i kryteria oceniania:

Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)