Fakultet - Kraina kreatywności-rozwijanie twórczego myślenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-R-N2-16.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet - Kraina kreatywności-rozwijanie twórczego myślenia |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Wymagania wstępne: | Brak |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie w świat kreatywności, gier i zabaw twórczych. |
Pełny opis: |
1. wprowadzenia w „świat” kreatywności, gier i zabaw twórczych. 2. rozwijanie i kultywowanie umiejętności żartowania i dowcipkowania na dany temat 3. twórcze rozwiązywanie problemów 4. projektowanie nowych, kreatywnych metod i pomocy dydaktycznych 5. opracowywanie programów autorskich z wykorzystaniem twórczych gier i zabaw. |
Literatura: |
Claparede E., Jak rozpoznawać uzdolnienia uczniów. Lwów-Warszawa 2005, De Bono E,. Naucz swoje dziecko myśleć. Warszawa 1994 Eby J.F, Smutny J.F. Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży. Warszawa 1998, Lewis G., Jak wychowywać utalentowane dziecko. Poznań 1998, Lewowicki T., Kształcenie uczniów zdolnych, Warszawa 1080, Nęcka E., Trening twórczości, Kraków 1998 Szmidt K., Rakowiecka B., Okraszewski K., Antologia tekstów do psychopedagogiki twórczości. Porządek i przyroda. Lekcje twórczości. Warszawa 1997. Szmidt K., Szkice do pedagogiki twórczości. Kraków 2001. Tatarkiewicz W., Twórczość-dzieje pojęcia [w]: Dzieje sześciu pojęć. Warszawa 1975. Tokarz A., (red) Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej. Kraków 1991. Gardner H., Niepospolite umysły, Warszawa 1998. Gelb M.J. Myśleć jak geniusz. Poznań 2002. |
Efekty uczenia się: |
K_W07 K_U07 K_U10 K_K01 K_K03 K_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.