Fakultet - Plastykoterapia – terapia przez sztuki plastyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-R-N2-21.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet - Plastykoterapia – terapia przez sztuki plastyczne |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Wymagania wstępne: | Brak |
Skrócony opis: |
Moduł fakultatywny 1 oraz 2 (wybierane z 10 propozycji) zawierają treści mające ukazać specyfikę danej specjalności. Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą ćwiczeniowej formy kształcenia. Celem modułów fakultatywnych jest zaznajomienie studentów ze specyfiką poszczególnych specjalności na kierunku Pedagogika. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie studentom wiadomości dotyczących umiejętności projektowania oraz organizowania interesujących, twórczych i rozwijających zajęć plastyczno-technicznych dla dzieci i młodzieży oraz kształtowanie umiejętności poszukiwania i organizowania informacji z zakresu terapii przez sztuki plastyczne. Program przedmiotu obejmuje następujące treści : funkcje wychowawcze sztuki, wychowanie przez sztukę; ekspresja – jej wartość terapeutyczna; drama plastyczna w wychowaniu i terapii; osobotwórcze aspekty sztuki; terapia zajęciowa; wychowanie przez aktywne uczestnictwo. |
Literatura: |
Baum E. Terapia zajęciowa. Warszawa 2008. Gloton R., Clero C. Twórcza aktywność dziecka. Warszawa 1985. Handford O., Karolak W. Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii. Łódź 2007. Kaduson H. Schaefer Ch. Zabawa w psychoterapii. Gdańsk 2003. Krauze-Sikorska H. Edukacja przez sztukę. Poznań 2006. Szuman S. Sztuka dziecka. Warszawa 1990. Szuman S. O sztuce i wychowaniu estetycznym. Warszawa 1969. Szmidt K. Dydaktyka twórczości. Kraków 2003. Tyszkowa M. Sztuka i dorastanie dziecka. Warszawa-Poznań 1981. Wallon Ph., Cambier A., Engelhart D. Rysunek dziecka. Warszawa 1993. |
Efekty uczenia się: |
K_W15 K_U02 K_U11 K_K08 |
Metody i kryteria oceniania: |
Nauczyciel akademicki motywuje do aktywności na zajęciach -grupowa dyskusja Praca pisemna - temat związany ze specyfiką przedmiotów fakultatywnych (scenariusz zajęć, esej, recenzja, sprawozdanie, raport itd.) Nauczyciel akademicki motywuje do aktywności na zajęciach -grupowa dyskusja |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.