Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet - Kino i patologie - filmy, które warto obejrzeć aby zrozumieć zjawiska społeczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-R-N2-22.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fakultet - Kino i patologie - filmy, które warto obejrzeć aby zrozumieć zjawiska społeczne
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny

Wymagania wstępne:

brak

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu zaprezentowanie filmu jako narzędzia edukacyjnego rozwijającego umiejętności analitycznego myślenia i inteligencję emocjonalną

Pełny opis:

Treści poruszane na zajęciach:

1.Metafora filmowa jako jeden z rodzajów współczesnych tekstów kultury i jej wykorzystanie w procesie wychowawczym.

2. Wartości edukacyjne filmu- metafory, symbole, normy.

3. Kiedy film może pomóc a kiedy zaszkodzi?

4–7. Obraz patologii społecznej i jakość życia człowieka w różnych środowiskach społecznych we współczesnej kinematografii.

8. Obrazy warte omówienia zaproponowane przez studentów.

Literatura:

A. Helman, Co to jest kino?, Kraków 1992

Kino i refleksje współczesności, pod red. M. Brola tom 1 i 2,

Katowice 2008/2010

Gender - film – media, pod red. E. Ostrowskiej, Kraków 2001

W. Jakubowski, Lęk w filmie: refleksje pedagoga, Kraków 1997

W. Jakubowski, Edukacja i kultura popularna, Kraków 2001

Metody i kryteria oceniania:

Student przygotowuje recenzję (1-3 str. A4, czcionka 12, interlinia 1,5) wybranego przez siebie filmu o tematyce nawiązującej do szeroko rozumianej kwestii funkcjonowania człowieka w społeczeństwie (aspekt fizyczny, psychiczny bądź społeczny) wskazując w niej możliwość wykorzystania wybranego przez studenta tekstu kultury w pracy edukacyjnej, wychowawczej lub terapeutycznej w określonej grupie społecznej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)