Fakultet - Kino i patologie - filmy, które warto obejrzeć aby zrozumieć zjawiska społeczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-R-N2-22.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet - Kino i patologie - filmy, które warto obejrzeć aby zrozumieć zjawiska społeczne |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zaprezentowanie filmu jako narzędzia edukacyjnego rozwijającego umiejętności analitycznego myślenia i inteligencję emocjonalną |
Pełny opis: |
Treści poruszane na zajęciach: 1.Metafora filmowa jako jeden z rodzajów współczesnych tekstów kultury i jej wykorzystanie w procesie wychowawczym. 2. Wartości edukacyjne filmu- metafory, symbole, normy. 3. Kiedy film może pomóc a kiedy zaszkodzi? 4–7. Obraz patologii społecznej i jakość życia człowieka w różnych środowiskach społecznych we współczesnej kinematografii. 8. Obrazy warte omówienia zaproponowane przez studentów. |
Literatura: |
A. Helman, Co to jest kino?, Kraków 1992 Kino i refleksje współczesności, pod red. M. Brola tom 1 i 2, Katowice 2008/2010 Gender - film – media, pod red. E. Ostrowskiej, Kraków 2001 W. Jakubowski, Lęk w filmie: refleksje pedagoga, Kraków 1997 W. Jakubowski, Edukacja i kultura popularna, Kraków 2001 |
Metody i kryteria oceniania: |
Student przygotowuje recenzję (1-3 str. A4, czcionka 12, interlinia 1,5) wybranego przez siebie filmu o tematyce nawiązującej do szeroko rozumianej kwestii funkcjonowania człowieka w społeczeństwie (aspekt fizyczny, psychiczny bądź społeczny) wskazując w niej możliwość wykorzystania wybranego przez studenta tekstu kultury w pracy edukacyjnej, wychowawczej lub terapeutycznej w określonej grupie społecznej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.