Metodyka resocjalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-R-S1-05 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka resocjalizacji |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Literatura: |
Benedyczak St., Jędrzejak K., Nowak B., Szczepaniak P., Urbańska L.: Wprowadzenie do metodyki pracy penitencjarnej (część I i II) Kalisz 1995. Brągiel J., Badora S., (red.), Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, Opole 2005. Czapów Cz., Jedlewski S., Pedagogika resocjalizacyjna, PWN, Warszawa 1974. Czapów Cz., Wychowanie resocjalizujące. Warszawa 1978 Górski S., Metodyka resocjalizacji, Warszawa 1985. Konopczyński M., Metodyka twórczej resocjalizacji. Warszawa 2006 Kozaczuk F., Urban B.: Profilaktyka i resocjalizacja młodzieży. Rzeszów 2001 Machel H., 2007: Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej – casus polski, Impuls, Kraków. Pospiszyl K.: Resocjalizacja, Warszawa 1993 Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna Warszawa 2000. Sawicka K., red., 1998: Socjoterapia. Warszawa. Urban B. Stanik J. M. (red), Resocjalizacja. Warszawa 2007 |
Efekty uczenia się: |
R_M _1 Student wymienia zalety i wady resocjalizacji w środowisku zamkniętym oraz otwartym. K_W10 2 R_M _2 Student ma elementarną wiedzę dotyczącą komunikowania interpersonalnego w procesie resocjalizacji. K_W08 3 R_M _3 Student umie posługiwać się wiedzą z zakresu różnych teorii resocjalizacji (zwłaszcza z zakresu psychopatologii) oraz wykorzystywać ją do projektowania oddziaływań resocjalizacyjnych. K_U03 2 R_M _4 Student potrafi opisać zastosowanie antropotechnik, socjotechnik oraz kulturotechnik w resocjalizacji z jednoczesnym wskazaniem własnych preferencji w zakresie wyboru określonych metod. K_U09 3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej (wykład); Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy (ćwiczenia) Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń (ocena z eseju naukowego oraz projektu grupowego) oraz z wykładu (ocena z egzaminu). W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.