Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizacja i zarządzanie placówkami resocjalizacyjnymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-R-S2-10
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Organizacja i zarządzanie placówkami resocjalizacyjnymi
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Wymagania wstępne:

Brak wymagań wstępnych.

Skrócony opis:

Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.

Pełny opis:

1. Omówienie funkcjonujących w Polsce placówek typu resocjalizującego z uwzględnieniem ich podziału, funkcji, celów i rozmieszczenia terytorialnego.

2. Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej, osobowość

i kompetencje oraz etyka zawodowa personelu. Zarządzanie personelem resocjalizacyjnym.

3. Znajomość siebie jako podstawa w kierowaniu innymi. Koncepcje przywództwa, pułapki procesów decyzyjnych

4. Współpraca w zespole: podstawowe wymiary pracy grupowej, pozytywne i negatywne zachowania

w kontaktach z ludźmi, etapy tworzenia i organizacji zespołu.

5. Komunikowanie się w pracy menedżera: komunikacja werbalna i niewerbalna, style komunikacji, bariery właściwej komunikacji z kierownikiem.

6. Motywowanie i wspomaganie rozwoju kariery pracowników. Osobowość a planowanie kariery, zarządzanie poprzez cele i poprzez jakość

Literatura:

Krzyszkowski J. (2010) Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej. Ośrodek Kształcenia Służ Publicznych i Socjalnych – Centrum AV, Częstochowa;

Gałązka, A.; Dyrda, B. (1998) Rola dyrektora w budowaniu zespołu – teoria i praktyka. [w:] Nowoczesne tendencje w kształceniu oświatowych kadr kierowniczych w Polsce i Wielkiej Brytanii. pod red. D. Ekiert –Grabowskiej i D. Oldroyda, Wyd. UŚl, Katowice;

Griffin, W. R. (1996) Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa

Hamrol A. (2005) Zarządzanie jakością z przykładami. PWN, Warszawa

Krół H.; Ludwiczyński A. (2006), (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji. PWN, Warszawa;

Efekty uczenia się:

Student zna współczesne teorie zarządzania, orientuje się w zastosowaniu tych teorii w zarządzaniu placówkami resocjalizacyjnymi.

Student zna i rozumie mechanizmy stanowiące system organizacji i jego zasoby.

Student potrafi pracować w zespole pracowniczym, świadomy jest swojej roli zespołowej i cech lidera

Student ma kompetencje pozwalające mu na efektywne podejmowanie celów organizacji oraz realizację własnego rozwoju zawodowego.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z realizacji projektu: Przeprowadzenie wywiadu z dowolnie wybraną osobą pracującą na stanowisku zarządczym w placówce typu resocjalizacyjnego i przedstawienie najważniejszych wniosków w formie pisemnej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)