Kultura popularna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-R-S2-23 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura popularna |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Literatura: |
- Strinati D., Wprowadzenie do kultury popularnej, Poznań 1995. - Sulima R., Antropologia codzienności, Kraków 2000. - Krajewski M.K., Kultury kultury popularnej, Poznań 2003. - Gobanklas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa-Kraków 1999. - Fiske j., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999. - Jakubowski W., Edukacja w świecie kultury popularnej, Kraków 2006. - Storey J., Studia kulurowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, tłum. J. Barański, Kraków 2003. - Plesner Ł.A., Piękne kobiety, pejzaże i zwierzęta. Czyli kicz w reklamie telewizyjnej, [w:] Niedyskretny urok kiczu, (red.) G. Stachówna, Kraków 1997. - Calpes J., Skuteczna reklama, Kraków 2001. |
Efekty uczenia się: |
Student powinien posiadać orientację w najważniejszych zagadnieniach kultury współczesnej, tożsamości kulturowej w społeczeństwie globalnym. Uwrażliwienie na specyfikę, mechanizmy i wartości kultury masowej. Powinien znać miejsce kultury masowej/popularnej w obszarze kultury współczesnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana będzie prezentacja zgodnie z zadanym tematem, wyczerpująca literaturę przedmiotu i zawierająca aplikację filmową. Aktywność na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.