Diagnostyka pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE030 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnostyka pedagogiczna |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Pełny opis: |
Rozwój diagnostyki pedagogicznej, jednej z dyscyplin pedagogicznych - podstawy teoretyczne i praktyczne. Etyczne aspekty diagnozy. Przebieg diagnozy pedagogicznej - tok postępowania. Metody diagnostyczne na użytek pedagoga. Pomiar warunków życia dzieci i młodzieży w rodzinie i w instytucjach wspomagających oraz kompensujących zaburzenia rozwoju. Elementy wczesnej diagnostyki i wczesnego wspomagania jako warunek skuteczności oddziaływań terapeutycznych. Podstawowe elementy diagnozy - opis warunków rozwoju, poziom zaspokajania podstawowych potrzeb dziecka, programy wspomagania rozwoju. |
Literatura: |
E. Bielecki: Problemy diagnozy niedostosowania społecznego, Bydgoszcz 1991 I. Lepalczyk, J. Badura (red.): Elementy diagnostyki pedagogicznej. Warszawa 1987 K. Marzec-Holka: Wybrane zagadnienia diagnostyki pedagogicznej. WSP, Bydgoszcz 1990 M.. Łobocki: Metody i techniki badań pedagogicznych. IMPULS, Kraków 2000 B. Niemierko (red.): Diagnoza edukacyjna. Wałbrzych 2000M. T. Pilch, T. Bauman: Zasady badań pedagogicznych. Strategie jakościowe i ilościowe. Wyd. Akademickie "Żak" Warszawa 2001 E. Jarosz: Wybrabe elementy diagnozowania pedagogicznego. Wyd. UŚ., Katowice 2001/2002/2003 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.