Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka pedagogiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE030
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnostyka pedagogiczna
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Pełny opis:

Rozwój diagnostyki pedagogicznej, jednej z dyscyplin pedagogicznych - podstawy teoretyczne i praktyczne. Etyczne aspekty diagnozy. Przebieg diagnozy pedagogicznej - tok postępowania. Metody diagnostyczne na użytek pedagoga. Pomiar warunków życia dzieci i młodzieży w rodzinie i w instytucjach wspomagających oraz kompensujących zaburzenia rozwoju. Elementy wczesnej diagnostyki i wczesnego wspomagania jako warunek skuteczności oddziaływań terapeutycznych. Podstawowe elementy diagnozy - opis warunków rozwoju, poziom zaspokajania podstawowych potrzeb dziecka, programy wspomagania rozwoju.

Literatura:

E. Bielecki: Problemy diagnozy niedostosowania społecznego, Bydgoszcz 1991

I. Lepalczyk, J. Badura (red.): Elementy diagnostyki pedagogicznej. Warszawa 1987

K. Marzec-Holka: Wybrane zagadnienia diagnostyki pedagogicznej. WSP, Bydgoszcz 1990

M.. Łobocki: Metody i techniki badań pedagogicznych. IMPULS, Kraków 2000

B. Niemierko (red.): Diagnoza edukacyjna. Wałbrzych 2000M.

T. Pilch, T. Bauman: Zasady badań pedagogicznych. Strategie jakościowe i ilościowe. Wyd. Akademickie "Żak" Warszawa 2001

E. Jarosz: Wybrabe elementy diagnozowania pedagogicznego. Wyd. UŚ., Katowice 2001/2002/2003

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)