Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Stymulacja psychoruchowa rozwoju małego dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE139W
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Stymulacja psychoruchowa rozwoju małego dziecka
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

: Pojęcie rozwoju, cechy i czynniki rozwoju, właściwości wieku, różnice interindywidualne (tempo i rytm rozwoju), opóźnienia i przyspieszenia rozwoju, dysharmonie i fragmentaryczne deficyty rozwoju, normy rozwoju w ujęciu statystycznym, społeczno - klinicznym i teoretycznym, modele rozwoju psychoruchowego, wybrane metody diagnozowania i prognozowania rozwoju dziecka, okresy sensytywne, możliwości, cele, sposoby stymulacji, praktyczne aspekty stymulacji rozwoju dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej.

Literatura:

Bogdanowicz M. (1991) Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa.

Ilg F., Bates Ames L., Baker S. (1992, 1998) Rozwój psychiczny dziecka. część I, część II Gdańsk.

John - Borys M. (1997) Wybrane metody diagnozowania i prognozowania rozwoju dzieci do lat trzech. Katowice.

Pileccy W. J. (1996) Stymulacja rozwoju psychoruchowego dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej. Kraków.

Przetacznik- Gierowska M. (1993) Świat dziecka. Aktywność - poznanie - środowisko. Kraków.

Szafraniec G. (2004) Stymulacja rozwoju dziecka o obniżonej sprawności psychomotorycznej. W: Spotkania ze sztuką. Red. M. Knapik. Katowice.

Waszkiewicz E. (1991) Stymulacja rozwoju psychomotorycznego dzieci 6 - 8 letnich. Warszawa.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)