Wprowadzenie do psychologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PELWP008 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do psychologii |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Przedm. obowiązk. - 1 sem.pedagogiki,specj.zintegr.eduk.wczesnoszkol. i wychowanie przedszkolne/sIs/ Przedmioty do średniej za 1 i 2 sem, pedag. /dz. lic.przedszk/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Pełny opis: |
: Rozumienie pojęć dotyczących spostrzegania społecznego, komunikacji niewerbalnej, teorii atrybucji, inteligencji i zdolności umysłowych u kobiet i mężczyzn, psychologii międzykulturowej, kultury, strategii radzenie sobie ze stresem, seksualności w kulturach, pojęcia "ja" w psychologii, anoreksji i bulimii psychicznej oraz kontaktu emocjonalnego. Uwagi (cele, metody, środki dydaktyczne): Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pełnienia roli pedagoga świadomego możliwości i sposobów praktycznego wykorzystywania wiedzy psychologicznej w codziennej praktyce zawodowej. Dodatkowo, zajęcia mają stanowić impuls do refleksyjnego kontaktu z innymi, zwłaszcza w sytuacjach z pozoru jednoznacznych i łatwych w ocenie. Realizacji powyższych celów służyć ma pobudzanie do teoretycznych dyskusji, poszukiwania empirycznych dowodów/ falsyfikacji omawianych tez, modelowanie i monitorowanie wybranych zjawisk. Jako środek dydaktyczny wykorzystane mogą być, oprócz potencjału intelektualnego uczestników, współcześnie dostępne nośniki medialne z ilustracjami (audio i/lub video/DVD) omawianych zagadnień (zamierzonymi bądź niezamierzonymi a zarejestrowanymi z pozadydaktycznych powodów). |
Literatura: |
1.Natura emocji(1999): Ekman P.(red.), GWP. 2.Wprowadzenie do psychologii(2002): Mietzel G., GWP. 3.Nowa Summerhill(1994): Neill A.S., Wyd. Zysk i s-ka. 4.Psychologiczne aspekty posiadania(2002): Górnik-Durose M., Wyd. UŚ. 5.Podmiotowość - formy i zmiany(1992): Adamiec M. w: Prace Naukowe UŚ, nr 1257. 6.Stres. Przyczyny, terapia i autoterapia(1992): Everly G.S., Rosenfeld R., PWN. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.