Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do psychologii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PELWP008
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do psychologii
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Przedm. obowiązk. - 1 sem.pedagogiki,specj.zintegr.eduk.wczesnoszkol. i wychowanie przedszkolne/sIs/
Przedmioty do średniej za 1 i 2 sem, pedag. /dz. lic.przedszk/
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Pełny opis:

: Rozumienie pojęć dotyczących spostrzegania społecznego, komunikacji niewerbalnej, teorii atrybucji, inteligencji i zdolności umysłowych u kobiet i mężczyzn, psychologii międzykulturowej, kultury, strategii radzenie sobie ze stresem, seksualności w kulturach, pojęcia "ja" w psychologii, anoreksji i bulimii psychicznej oraz kontaktu emocjonalnego.

Uwagi (cele, metody, środki dydaktyczne): Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pełnienia roli pedagoga świadomego możliwości i sposobów praktycznego wykorzystywania wiedzy psychologicznej w codziennej praktyce zawodowej. Dodatkowo, zajęcia mają stanowić impuls do refleksyjnego kontaktu z innymi, zwłaszcza w sytuacjach z pozoru jednoznacznych i łatwych w ocenie.

Realizacji powyższych celów służyć ma pobudzanie do teoretycznych dyskusji, poszukiwania empirycznych dowodów/ falsyfikacji omawianych tez, modelowanie i monitorowanie wybranych zjawisk.

Jako środek dydaktyczny wykorzystane mogą być, oprócz potencjału intelektualnego uczestników, współcześnie dostępne nośniki medialne z ilustracjami (audio i/lub video/DVD) omawianych zagadnień (zamierzonymi bądź niezamierzonymi a zarejestrowanymi z pozadydaktycznych powodów).

Literatura:

1.Natura emocji(1999): Ekman P.(red.), GWP.

2.Wprowadzenie do psychologii(2002): Mietzel G., GWP.

3.Nowa Summerhill(1994): Neill A.S., Wyd. Zysk i s-ka.

4.Psychologiczne aspekty posiadania(2002): Górnik-Durose M., Wyd. UŚ.

5.Podmiotowość - formy i zmiany(1992): Adamiec M. w: Prace Naukowe UŚ, nr 1257.

6.Stres. Przyczyny, terapia i autoterapia(1992): Everly G.S., Rosenfeld R., PWN.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)