Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy edukacji matematycznej w klasach poczatkowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PELWP024
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy edukacji matematycznej w klasach poczatkowych
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Przedm. obowiązk. - 2 sem.pedagogiki,specj.zintegr.eduk.wczesnoszkol. i wychowanie przedszkolne/sIs/
Przedmioty do średniej za 1 i 2 sem, pedag. /dz. lic.przedszk/
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Pełny opis:

celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych wiadomości dotyczących elementarnych pojęć logicznych, zbiorów, relacji i funkcji.

Studenci zapoznają się z tymi pojęciami teoretycznie jak i w sposób praktyczny - z zastosowaniem szeregu zadań, pogłębiających te zagadnienia.

Literatura:

1. Broda J., Polewczyk A., Rąb J., Podstawy metodologii nauk, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2001.

2. Gruszczyk - Kolczyńska E., Dziecięca matematyka, WSiP, Warszawa 1997.

3. Karczmarczyk J. Logika matematyczna w nauczaniu początkowym, Warszawa 1983.

4. Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki, cz. I, II, III, WSiP, Warszawa 1977.

5. Kucharczyk S., Podstawy nauczania początkowego matematyki, Warszawa 1991.

6. Nauczenie początkowe matematyki, T. 1- 4, red. Semadeni Z., Warszawa 1991.

7. Omyła M., Logika wybrane zagadnienia, Warszawa 1987.

8. Semadeni Z., Matematyka współczesna w nauczaniu dzieci, Warszawa 1979.

9. Tokarz M., Wykłady z logiki, Tychy 1998.

10. Żarnecka - Biały E., Mała logika, Kraków 1999.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)