Wybrane metody diagnozy psychologicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PS-SM-025 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wybrane metody diagnozy psychologicznej |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 5 sem. psychologii /stacj. jednolite magisterskie/ |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
L
WT L
ŚR L
L
CZ PT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Langer, Anna Pyszkowska | |
Prowadzący grup: | Marcin Langer, Anna Pyszkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa ustalana będzie na podstawie ocen uzyskanych z kolokwium (waga: 0,6) oraz pracy zaliczeniowej (waga: 0,4), zgodnie z zasadą: 3,00 do 3,25 - dostateczny; 3,26 do 3,75 - dostateczny plus; 3,76 do 4,25 - dobry; 4,26 do 4,60 - dobry plus; 4,61do 5,00 - bardzo dobry Aby zaliczyć moduł na ocenę pozytywną zarówno kolokwium jak i praca zaliczeniowa musi być zaliczona na ocenę pozytywną. |
|
Pełny opis: |
Wybrane metody diagnozy psychologicznej to moduł obligatoryjny dla wszystkich studentów psychologii. Efektami kształcenia modułu są: zdobycie wiedzy na temat tworzenia narzędzi diagnostycznych, rozeznanie w prawidłowościach procesu diagnostycznego, świadomość ważności socjokulturowych wpływów na proces diagnostyczny, znajomość różnych metod adaptacji narzędzi diagnostycznych oraz znajomość standardów metodologicznych w diagnozie. Po zakończeniu modułu student potrafi dostrzec i zdefiniować problem, postawić względem niego hipotezy, zweryfikować je dzięki przeprowadzeniu badania diagnostycznego, umie dobrać odpowiednie narzędzia do problemu badania (w zakresie przedstawionych metod i narzędzi badawczo-diagnostycznych), wykazuje umiejętność ich prawidłowego wykorzystania, (w sensie formalnym i merytorycznym), jest w stanie obliczyć oraz zinterpretować uzyskane wyniki badania w kontekście celu badania oraz w odniesieniu do szerokiej wiedzy psychologicznej. Potrafi także, na podstawie wysuniętych przez siebie wniosków, zaproponować odpowiedni plan działania. Efektem kształcenia modułu są także: sprawność sporządzania raportu z badań oraz biegłość przekazywania koniecznych informacji zainteresowanym osobom lub instytucjom. Ponadto student nabywa i doskonali kompetencje osobiste w zakresie komunikacji interpersonalnej, otwartości i elastyczności w stosunku do osoby badanej, tolerancji wobec odmienności oraz rozwija i utrwala świadomość etyczno-zawodową psychologa. |
|
Uwagi: |
Niezaliczenie kolokwium i/lub pracy zaliczeniowej na ocenę pozytywną skutkuje brakiem zaliczenia modułu. Brak złożenia pracy zaliczeniowej w terminie skutkuje oceną niedostateczną (wliczaną do końcowej oceny z pracy). Studentowi, który nie zaliczył laboratorium w 1. terminie, przysługują dwa terminy poprawkowe, wyznaczane przez prowadzącego zajęcia. Uzyskana ocena niedostateczna w 1. terminie zaliczenia będzie uwzględniana przy obliczaniu końcowej oceny z modułu. Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności na zajęciach. W razie większej liczby nieobecności możliwe jest uczestnictwo w zajęciach innej grupy laboratoryjnej (pod warunkiem zgody prowadzących). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.