Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SPK/SPS/SPP/SPR/SPZ_M06_Podstawy interwencji kryzysowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PS-SM-200
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SPK/SPS/SPP/SPR/SPZ_M06_Podstawy interwencji kryzysowej
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 7 sem. psychologii /stacj. jednolite magisterskie/
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Rajska-Kulik
Prowadzący grup: Izabela Rajska-Kulik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zostaje ustalona na podstawie wyniku testu zaliczeniowego obejmującego zakres tematyczny ćwiczeń i wykładów.

Ocena z ćwiczeń może zostać podwyższona w oparciu o aktywność studenta na zajęciach.

Pełny opis:

Student zna pojęcia teorii kryzysu psychologicznego – definicje kryzysu, cechy kryzysu, podstawowe i rozszerzone teorie kryzysu

Różnicuje objawy i warunki konieczne do rozpoznania osoby w kryzysie rozwojowym, w kryzysie sytuacyjnym (związanym z sytuacją utraty i żałoby, kryzysie suicydalnym, kryzysie wynikającym z przemocy, kryzysie traumatycznym).

Posiada wiedzę z zakresu interwencji kryzysowej (cele i charakterystyczne cechy, etapy interwencji kryzysowej, zasady i strategie indywidualnej interwencji kryzysowej.

Dysponuje wiedzą w zakresie planowania konstruktywnych strategii radzenia sobie z określoną sytuacją kryzysową

Potrafi udzielić podstawowej pomocy psychologicznej osobie w sytuacji kryzysowej

Posiada umiejętność budowania systemu wsparcia (naturalnego, instytucjonalnego) dla osoby doświadczającej kryzysu

Posiada wrażliwość względem problemów osób i grup społecznych, znajdujących się w trudnym położeniu lub w szczególnej sytuacji życiowej (będących ofiarami przemocy, wypadków i katastrof)

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Rajska-Kulik
Prowadzący grup: Izabela Rajska-Kulik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa zostaje ustalona na podstawie wyniku testu zaliczeniowego obejmującego zakres tematyczny ćwiczeń i wykładów.

Ocena z ćwiczeń może zostać podwyższona w oparciu o aktywność studenta na zajęciach.

Pełny opis:

Student zna pojęcia teorii kryzysu psychologicznego – definicje kryzysu, cechy kryzysu, podstawowe i rozszerzone teorie kryzysu

Różnicuje objawy i warunki konieczne do rozpoznania osoby w kryzysie rozwojowym, w kryzysie sytuacyjnym (związanym z sytuacją utraty i żałoby, kryzysie suicydalnym, kryzysie wynikającym z przemocy, kryzysie traumatycznym).

Posiada wiedzę z zakresu interwencji kryzysowej (cele i charakterystyczne cechy, etapy interwencji kryzysowej, zasady i strategie indywidualnej interwencji kryzysowej.

Dysponuje wiedzą w zakresie planowania konstruktywnych strategii radzenia sobie z określoną sytuacją kryzysową

Potrafi udzielić podstawowej pomocy psychologicznej osobie w sytuacji kryzysowej

Posiada umiejętność budowania systemu wsparcia (naturalnego, instytucjonalnego) dla osoby doświadczającej kryzysu

Posiada wrażliwość względem problemów osób i grup społecznych, znajdujących się w trudnym położeniu lub w szczególnej sytuacji życiowej (będących ofiarami przemocy, wypadków i katastrof)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)