Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Korygowanie zaburzeń i wad mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06P-KO-NP-KZW Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Korygowanie zaburzeń i wad mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe- 1 sem. Studia Podyplomowe Kwalifikacyjne z Oligofrenopedagogiki
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kurzeja, Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

ocena aktywności studentów na zajęciach, ocena znajomości literatury, ocena pracy w grupach.

Pełny opis:

Student powinien zapoznać się z obowiązkową literaturą

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-18 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-18 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Przygotowanie ćwiczeń i pomocy do stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM.

Pełny opis:

Student zapoznaje się z rozwojem mowy dziecka jako podstawą rozwojową. Poznaje podstawowe zagadnienia związane z opóźnionym rozwojem mowy: SORM, NORM, afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji.

Student zna podstawowe zaburzenia mowy, ze szczególnym uwzględnieniem oligofazji.

Student zapoznaje się z zagadnieniem diagnozy mowy dziecka – w zakresie: rozumienia, słownika, gramatyki, artykulacji, funkcji prymarnych.

Student poznaje zagadnienie z zakresu terapii logopedycznej – zasady, metody, etapy – na wybranych przykładach.

Student potrafi zaprojektować proces stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Przygotowanie ćwiczeń i pomocy do stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM.

Pełny opis:

Student zapoznaje się z rozwojem mowy dziecka jako podstawą rozwojową. Poznaje podstawowe zaganienia zwiazane z opóźnionym rozwojem mowy: SORM, NORM, afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji.

Student zna podstawowe zaburzenia mowy, ze szczególnym uwzględnieniem oligofazji.

Student zapoznaje się z zagadnieniem diagnozy mowy dziecka – w zakresie: rozumienia, słownika, gramatyki, artykulacji, funkcji prymarnych.

Student poznaje zagadnienie z zakresu terapii logopedycznej – zasady, metody, etapy – na wybranych przykładach.

Student potrafi zaprojektować proces stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM.

Uwagi:

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Przygotowanie ćwiczeń i pomocy do stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM.

Pełny opis:

Student zapoznaje się z rozwojem mowy dziecka jako podstawą rozwojową. Poznaje podstawowe zagadnienia związane z opóźnionym rozwojem mowy: SORM, NORM, afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji.

Student zna podstawowe zaburzenia mowy, ze szczególnym uwzględnieniem oligofazji.

Student zapoznaje się z zagadnieniem diagnozy mowy dziecka – w zakresie: rozumienia, słownika, gramatyki, artykulacji, funkcji prymarnych.

Student poznaje zagadnienie z zakresu terapii logopedycznej – zasady, metody, etapy – na wybranych przykładach.

Student potrafi zaprojektować proces stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.