Korygowanie zaburzeń i wad mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06P-KO-NP-KZW | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Korygowanie zaburzeń i wad mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną | ||
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii | ||
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe- 1 sem. Studia Podyplomowe Kwalifikacyjne z Oligofrenopedagogiki |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Kurzeja, Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | ocena aktywności studentów na zajęciach, ocena znajomości literatury, ocena pracy w grupach. |
|
Pełny opis: |
Student powinien zapoznać się z obowiązkową literaturą | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-18 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Przygotowanie ćwiczeń i pomocy do stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM. |
|
Pełny opis: |
Student zapoznaje się z rozwojem mowy dziecka jako podstawą rozwojową. Poznaje podstawowe zagadnienia związane z opóźnionym rozwojem mowy: SORM, NORM, afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji. Student zna podstawowe zaburzenia mowy, ze szczególnym uwzględnieniem oligofazji. Student zapoznaje się z zagadnieniem diagnozy mowy dziecka – w zakresie: rozumienia, słownika, gramatyki, artykulacji, funkcji prymarnych. Student poznaje zagadnienie z zakresu terapii logopedycznej – zasady, metody, etapy – na wybranych przykładach. Student potrafi zaprojektować proces stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Przygotowanie ćwiczeń i pomocy do stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM. |
|
Pełny opis: |
Student zapoznaje się z rozwojem mowy dziecka jako podstawą rozwojową. Poznaje podstawowe zaganienia zwiazane z opóźnionym rozwojem mowy: SORM, NORM, afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji. Student zna podstawowe zaburzenia mowy, ze szczególnym uwzględnieniem oligofazji. Student zapoznaje się z zagadnieniem diagnozy mowy dziecka – w zakresie: rozumienia, słownika, gramatyki, artykulacji, funkcji prymarnych. Student poznaje zagadnienie z zakresu terapii logopedycznej – zasady, metody, etapy – na wybranych przykładach. Student potrafi zaprojektować proces stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM. | |
Uwagi: |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Przygotowanie ćwiczeń i pomocy do stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM. |
|
Pełny opis: |
Student zapoznaje się z rozwojem mowy dziecka jako podstawą rozwojową. Poznaje podstawowe zagadnienia związane z opóźnionym rozwojem mowy: SORM, NORM, afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji. Student zna podstawowe zaburzenia mowy, ze szczególnym uwzględnieniem oligofazji. Student zapoznaje się z zagadnieniem diagnozy mowy dziecka – w zakresie: rozumienia, słownika, gramatyki, artykulacji, funkcji prymarnych. Student poznaje zagadnienie z zakresu terapii logopedycznej – zasady, metody, etapy – na wybranych przykładach. Student potrafi zaprojektować proces stymulowania rozwoju mowy w przypadku ORM. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.