Współczesne prądy i kierunki w pedagogice
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06P-TP-NP-WPWP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współczesne prądy i kierunki w pedagogice | ||
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
5.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Stanisław Juszczyk, Iwona Wendreńska | |
Prowadzący grup: | Stanisław Juszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Dyskusja grupowa. Rozmowy indywidualne ze słuchaczami studiów podyplomowych. |
|
Pełny opis: |
Na wykładzie zostanie omówiona wieloparadygmatyczność pedagogiki, wielokierunkowość, złożoność strukturalna oraz jej ideologiczność w ujęciu: B. Suchodolskiego, S. Wołoszyna, W. Okonia, B. Nawroczyńskiego, S. Hessena, Z. Kwiecińskiego, T. Lewowickiego, F. Znanieckiego, H. Radlińskiej, A. Radziewicza-Winnickiego, I. Wojnar, L. Witkowskiego, B. Śliwerskiego, Zb. Melosika, T. Szkudlarka, J. Gajdy. Przedstawione zostaną cechy nowych prądów w pedagogice: założenia filozoficzne, ideały wychowawcze, społeczne i środowiskowe aspekty wychowania; omówione zostaną koncepcje celów i zasad kształcenia, nowe strategie kształcenia z wykorzystaniem mediów cyfrowych, określone zostanie miejsce i rola nauk pomocniczych, współpracujących z pedagogiką. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Stanisław Juszczyk, Iwona Wendreńska | |
Prowadzący grup: | Stanisław Juszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Dyskusja grupowa. Rozmowy indywidualne ze słuchaczami studiów podyplomowych. |
|
Pełny opis: |
Na wykładzie zostanie omówiona wieloparadygmatyczność pedagogiki, wielokierunkowość, złożoność strukturalna oraz jej ideologiczność w ujęciu: B. Suchodolskiego, S. Wołoszyna, W. Okonia, B. Nawroczyńskiego, S. Hessena, Z. Kwiecińskiego, T. Lewowickiego, F. Znanieckiego, H. Radlińskiej, A. Radziewicza-Winnickiego, I. Wojnar, L. Witkowskiego, B. Śliwerskiego, Zb. Melosika, T. Szkudlarka, J. Gajdy. Przedstawione zostaną cechy nowych prądów w pedagogice: założenia filozoficzne, ideały wychowawcze, społeczne i środowiskowe aspekty wychowania; omówione zostaną koncepcje celów i zasad kształcenia, nowe strategie kształcenia z wykorzystaniem mediów cyfrowych, określone zostanie miejsce i rola nauk pomocniczych, współpracujących z pedagogiką. | |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.