Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Prawo reklamy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 07-AU_PR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Prawo reklamy
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Przedmioty obowiązkowe, spec. adm.gospodarcza - sem. 2 (adm. zaocz.uz.)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalizacyjny

Skrócony opis:

1. Omówienie najważniejszych zagadnień związanych z szeroko pojętą reklamą

2. Zapoznanie studenta z najważniejszymi aktami prawnymi z ww zakresu

3. Przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej najczęściej występujących problemów i niejasności związanych z prowadzeniem działalności reklamowej

Pełny opis:

1. Omówienie najważniejszych zagadnień związanych z szeroko pojętą reklamą

2. Zapoznanie studenta z najważniejszymi aktami prawnymi z ww zakresu

3. Przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej najczęściej występujących problemów i niejasności związanych z prowadzeniem działalności reklamowej

Zakres programu:

1. Pojęcie reklamy

2. Reklama a kodeks cywilny

3. Regulacje z zakresu nieuczciwej konkurencji

4. Reklama jako utwór

5. Zakazy i ograniczenia reklamy

6. Reklama wolnych zawodów

7. Znaki towarowe i inne oznaczenia odróżniające

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

K. Grzybczyk, Prawo reklamy, wyd. Wolters Kluwer Warszawa 2008

Literatura dodatkowa:

Prawo reklamy i promocji red. E. Traple, Warszawa 2007

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)