Wprowadzenie do wiedzy o kulturze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-AE-S1-8WOK | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do wiedzy o kulturze | ||
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Bogusław Dziadzia | |
Prowadzący grup: | Bogusław Dziadzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Bogusław Dziadzia | |
Prowadzący grup: | Bogusław Dziadzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną) |
|
Pełny opis: |
Treści poznawcze przedmiotu sprowadzają się do rozpoznania części (podstawowych) zagadnień teoretycznych, koncepcji i stanowisk badawczych w zakresie wiedzy o kulturze. Treści kształcenia koncentrują się na wybranych aspektach dyskursu kulturologicznego, ze szczegól-nym uwzględnieniem charakterystycznych koncepcji i ujęć kultury oraz wybranych elemen-tów teorii kultury ukazywanych w świetle dokonań w obszarze kultury i sztuki oraz ich spo-łecznych znaczeń i konsekwencji. W zakresie podejmowanej problematyki eksponuje się społeczno-regulacyjne ujęcie kul-tury, jako sfery zasadniczo determinującej i określającej ludzką aktywność. Jako treści szcze-gółowe przedmiot Wprowadzenie do wiedzy o kulturze łączy teoretyczne podstawy analizy pola badań w obszarze i nad obszarem kultury, z wątkami dotyczącymi kontekstów społecz-no-regulacyjnych, wzorów kultury, kwestii wartościowania i (re)dystrybucji, uczestnictwa w kulturze. Treści zajęć integrują elementy tzw. kultury wysokiej z elementami kultury popularnej, masowej i ludowej, ukazując transformację norm kulturowych, funkcji owych norm wraz ze wskazaniem na ich fundamentalne znaczenie dla tworzenia się społecznej rzeczywistości. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Bogusław Dziadzia | |
Prowadzący grup: | Bogusław Dziadzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną) |
|
Pełny opis: |
Treści poznawcze przedmiotu sprowadzają się do rozpoznania części (podstawowych) zagadnień teoretycznych, koncepcji i stanowisk badawczych w zakresie wiedzy o kulturze. Treści kształcenia koncentrują się na wybranych aspektach dyskursu kulturologicznego, ze szczególnym uwzględnieniem charakterystycznych koncepcji i ujęć kultury oraz wybranych elementów teorii kultury ukazywanych w świetle dokonań w obszarze kultury i sztuki oraz ich społecznych znaczeń i konsekwencji. W zakresie podejmowanej problematyki eksponuje się społeczno-regulacyjne ujęcie kul-tury, jako sfery zasadniczo determinującej i określającej ludzką aktywność. Jako treści szczegółowe przedmiot Wprowadzenie do wiedzy o kulturze łączy teoretyczne podstawy analizy pola badań w obszarze i nad obszarem kultury, z wątkami dotyczącymi kontekstów społeczno-regulacyjnych, wzorów kultury, kwestii wartościowania i (re)dystrybucji, uczestnictwa w kulturze. Treści zajęć integrują elementy tzw. kultury wysokiej z elementami kultury popularnej, masowej i ludowej, ukazując transformację norm kulturowych, funkcji owych norm wraz ze wskazaniem na ich fundamentalne znaczenie dla tworzenia się społecznej rzeczywistości. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Bogusław Dziadzia | |
Prowadzący grup: | Bogusław Dziadzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną) |
|
Pełny opis: |
Treści poznawcze przedmiotu sprowadzają się do rozpoznania części (podstawowych) zagadnień teoretycznych, koncepcji i stanowisk badawczych w zakresie wiedzy o kulturze. Treści kształcenia koncentrują się na wybranych aspektach dyskursu kulturologicznego, ze szczególnym uwzględnieniem charakterystycznych koncepcji i ujęć kultury oraz wybranych elementów teorii kultury ukazywanych w świetle dokonań w obszarze kultury i sztuki oraz ich społecznych znaczeń i konsekwencji. W zakresie podejmowanej problematyki eksponuje się społeczno-regulacyjne ujęcie kul-tury, jako sfery zasadniczo determinującej i określającej ludzką aktywność. Jako treści szczegółowe przedmiot Wprowadzenie do wiedzy o kulturze łączy teoretyczne podstawy analizy pola badań w obszarze i nad obszarem kultury, z wątkami dotyczącymi kontekstów społeczno-regulacyjnych, wzorów kultury, kwestii wartościowania i (re)dystrybucji, uczestnictwa w kulturze. Treści zajęć integrują elementy tzw. kultury wysokiej z elementami kultury popularnej, masowej i ludowej, ukazując transformację norm kulturowych, funkcji owych norm wraz ze wskazaniem na ich fundamentalne znaczenie dla tworzenia się społecznej rzeczywistości. | |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.