Psychologiczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-OA-S1-4PANI | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-18 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Porczyńska-Ciszewska | |
Prowadzący grup: | Anna Porczyńska-Ciszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Szymon Godawa | |
Prowadzący grup: | Szymon Godawa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna |
|
Pełny opis: |
1. niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim- cechy rozwojowe, funkcjonowanie w społeczeństwie, formy pomocy, 2. niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym- cechy rozwojowe, funkcjonowanie w społeczeństwie, formy pomocy, 3. niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym- cechy rozwojowe, funkcjonowanie w społeczeństwie, formy pomocy, 4. niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim- cechy rozwojowe, funkcjonowanie w społeczeństwie, formy pomocy, 5. Pojęcie inteligencji, procesy poznawcze. 6. Psychospołeczne problemy osób z niepełnosprawnością intelektualną. | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Szymon Godawa | |
Prowadzący grup: | Szymon Godawa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2.0 – 5.0) - przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną) |
|
Pełny opis: |
Przedmiot Psychologiczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej umożliwia studentowi nabycie rozszerzonej wiedzy z zakresu psychologii osób niepełnosprawnych intelektualnie, psychologii emocji i motywacji i psychologii rozwojowej osób z obniżonym intelektem. Powinien umieć pracować w zespole; wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; twórczo animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się, posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych, twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych. | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Szymon Godawa | |
Prowadzący grup: | Szymon Godawa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2.0 – 5.0) - przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną) |
|
Pełny opis: |
Przedmiot Psychologiczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej umożliwia studentowi nabycie rozszerzonej wiedzy z zakresu psychologii osób niepełnosprawnych intelektualnie, psychologii emocji i motywacji i psychologii rozwojowej osób z obniżonym intelektem. Powinien umieć pracować w zespole; wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; twórczo animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się, posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych, twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych. | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Szymon Godawa | |
Prowadzący grup: | Szymon Godawa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module sposobów weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2.0 – 5.0) -przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną) - 90 % obecność na zajęciach |
|
Pełny opis: |
Przedmiot Psychologiczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej umożliwia studentowi nabycie rozszerzonej wiedzy z zakresu psychologii osób niepełnosprawnych intelektualnie, psychologii emocji i motywacji i psychologii rozwojowej osób z obniżonym intelektem. Powinien umieć pracować w zespole; wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; twórczo animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się, posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych, twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych. | |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.