Teoria kształcenia specjalnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PA-N2-22TKS | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria kształcenia specjalnego | ||
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Sylwia Wrona | |
Prowadzący grup: | Sylwia Wrona | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | ocena z egzaminu ustnego 90% obecności na zajęciach |
|
Pełny opis: |
Teoria kształcenia specjalnego jest modułem gruntującym wiedzę z podstaw dydaktyki specjalnej oraz rozszerzającym szczegółową wiedzę na temat kształcenia osób niepełnosprawnych (w zakresie wszystkich typów niepełnosprawności, różnych form edukacji, w zróżnicowanych pod względem organizacji pracy placówkach). Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami teorii kształcenia specjalnego (dydaktyki specjalnej) – celami kształcenia, zasadami, strukturą systemów kształcenia w Polsce i innych krajach, typami kształcenia, instytucjami prowadzącymi edukację, a także historią oświaty specjalnej. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w edukacji, mechanizmów wykluczających i integrujących w grupie rówieśniczej, roli i zadań nauczycieli oraz poznaniu podstawowych metod pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ważne by w trakcie zajęć studenci nabyli prawidłowych postaw wobec uczniów z zaburzeniami, wdrożyli się do ciągłego aktualizowania swojej wiedzy i systematycznego działania na rzecz osób niepełnosprawnych. | |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.