Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład monograficzny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-PDZ-ASK-7WM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wykład monograficzny
Jednostka: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

monograficzny

Wymagania wstępne:

podstawy wiedzy o wychowaniu

Skrócony opis:

Wychowanie do wartości - wykład

Pełny opis:

Uzasadnienie psychologiczne, socjologiczne, kulturowe i pedagogiczne potrzeby wychowania do wartości. Sposób rozumienia "wychowania do wartości" w świetle różnych stanowisk aksjologicznych, dyskusje wokół miejsca wartości w kulturze współczesnej; kulturowe uwarunkowania przekazu wartości i wychowania do wartości , formalne i nieformalne wychowanie do wartości w różnych środowiskach wychowawczych, metody i formy wychowania do wartości

Literatura:

Ingarden R., Książeczka o człowieku. Kraków 1975

Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008.

Olbrycht K., Prawda, dobro i piękno w wychowaniu człowieka jako osoby. Katowice 2000.

Stróżewski W.: W kręgu wartości. Kraków 1992,

publikacje na temat wychowania do wartości ukazujące się w danym roku

Efekty uczenia się:

zna podstawowe pojęcia aksjologii , sposoby ujmowania wartości, ich porządkowania, koncepcje

ich wpływu na rozwój i funkcjonowanie człowieka

rozumie zasadnicze różnice w interpretowaniu wartości, i ich źródła i implikacje dla wychowania

rozumie miejsce wartości w kulturze ( ujmowanej w sposób wartościujący i opisowy) ,

zna i rozumie stanowiska określające miejsce wartości w kulturze współczesnej oraz wyniki badań nad wartościami w kulturze współczesnej

zna i rozumie różne koncepcje wychowania do wartości, ich kulturowe uwarunkowania i implikacje dla praktyki społecznej

zna metody wychowania do wartości realizowanego w obszarze związków kultury i edukacji

Metody i kryteria oceniania:

egzamin pisemny problemowy

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)