Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PDZ-POW-5PPR | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej | ||
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: |
Przedm. obowiązkowe - 5 sem. pedagogiki, specj. pedagogika opiekuńczo-wychowawcza /st.I st./ |
||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
||
Skrócony opis: |
Przekazanie wiedzy na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami resocjalizacyjnymi, w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań. |
||
Pełny opis: |
Zapoznanie z przedmiotem i zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej, z głównymi problemami badawczymi, związkami z innymi naukami społecznymi i pedagogicznymi, zasadami wychowania resocjalizacyjnego, fazami i modelem resocjalizacji. Tematyka zajęć ma skłonić studentów do refleksji i uwrażliwić na zagadnienia związane z niedostosowaniem społecznym, patologią głównie dzieci i młodzieży, a także sytuacjami zagrażającymi nieprzystosowaniu. |
||
Efekty uczenia się: |
Student potrafi rozpoznawać symptomy niedostosowania społecznego na tle zmian rozwojowych. Potrafi wypowiadać się na temat determinantów nieprzystosowania społecznego oraz niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów, literatury przedmiotu i podstawowych zagadnień związanych z tematem w formie testu zawierającego pytania otwarte i zamknięte. |
| |||||
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.