Projektowanie działań społeczno - kulturalnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-AN-S1-8PDS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie działań społeczno - kulturalnych |
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://----- |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
W ramach modułu projektowanie działań społeczno-kulturalnych student przygotowuje się do projektowania działalności animacyjnej, upowszechnieniowej i edukacyjnej w kulturze z zastosowaniem odpowiednich strategii projektowania w kulturze i pracy społecznej, pojęć, technik i narzędzi. |
Pełny opis: |
Kluczowym elementem zajęć konwersatoryjnych jest zrozumienie specyfiki pracy projektowej poprzez poznanie kolejnych faz realizacji projektu z wyjaśnieniem ich znaczenia i wskazaniem zastosowania na każdym etapie działalności projektowej; ważnym elementem jest uświadomienie studentom zespołowego charakteru pracy projektowej wymagającej wyraźnego podziału obowiązków na wszystkich członków grupy z uwzględnieniem ich wiedzy, umiejętności i kompetencji uzasadniających poziom realizacji wyznaczonego zadania; program przygotowuje studenta do wykorzystania narzędzi projektowych do praktycznej działalności animacyjnej, edukacyjnej i upowszechnieniowej w kulturze w odniesieniu do strategicznych kierunków rozwoju wspólnot i potrzeb lokalnych społeczności. |
Literatura: |
Podstawowa: Projekty kulturalne – krok po kroku. Narodowe Centrum Kultury, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej. Warszawa 2004. Uzupełniająca: K o z ł o w s k a K., S e k t o w i c z K., W e j c m a n Z., Planowanie i pisanie projektów z elementami planowania strategicznego – poradnik. Warszawa 2001. Projekty kulturalne a wytyczne ZPORR . „ Polskie regiony w europejskiej przestrzeni Kulturowej”, nr.2, sierpień 2004. Projekt w programie „Kultura 2000”. A. Etmanowicz, J. Sanetra-Szeliga. Ministerstwo Kultury. Warszawa 2005. Narodowa Strategia Rozwoju Kultury na lata 2004 -2013. Warszawa 2003. Strategia Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000 – 2020.Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Katowice 2005. S z m a g a l s k i J., Organizowanie społeczności lokalnej - poradnik. Warszawa 1994. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu zajęć w ramach modułu student: - zna podstawowe metody, techniki i narzędzia projektowania w kulturze oraz literaturę poświęconą tym zagadnieniom, - orientuje się w aktualnej terminologii, treściach, układzie i sposobach dystrybucji standardowych dokumentów służących działalności projektowej w sferze edukacji, animacji i upowszechniania kultury, - potrafi zastosować wiedzę teoretyczną w procesie projektowania i komentowania indywidualnych działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych w kulturze, - potrafi samodzielnego poszukiwać niezbędnych do pracy projektowej źródeł informacji, - wykazuje umiejętności organizowania, wspierania, i zarządzania grupową pracą zespołową z wykorzystaniem metod, technik i narzędzi pracy społecznej i kulturalnej, - jest przygotowany do samodzielnego poszukiwania optymalnych rozwiązań w zakresie działalności animacyjnej, edukacyjnej i upowszechnieniowej, - jest przygotowany do odpowiedzialnego wykonywania zdań wynikających z uczestnictwa w grupowej pracy projektowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
OKM ustalana jest jako średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną); Ocenie podlega sposób prezentacji treści w zakresie praktycznego zadania zaliczeniowego oraz pisemna dokumentacja pracy projektowej. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.