Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie działań społeczno - kulturalnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-PE-AN-S1-8PDS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie działań społeczno - kulturalnych
Jednostka: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji
Grupy:
Strona przedmiotu: http://-----
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Wymagania wstępne:

brak

Skrócony opis:

W ramach modułu projektowanie działań społeczno-kulturalnych student przygotowuje się do projektowania działalności animacyjnej, upowszechnieniowej i edukacyjnej w kulturze z zastosowaniem odpowiednich strategii projektowania w kulturze i pracy społecznej, pojęć, technik i narzędzi.

Pełny opis:

Kluczowym elementem zajęć konwersatoryjnych jest zrozumienie specyfiki pracy projektowej poprzez poznanie kolejnych faz realizacji projektu z wyjaśnieniem ich znaczenia i wskazaniem zastosowania na każdym etapie działalności projektowej; ważnym elementem jest uświadomienie studentom zespołowego charakteru pracy projektowej wymagającej wyraźnego podziału obowiązków na wszystkich członków grupy z uwzględnieniem ich wiedzy, umiejętności i kompetencji uzasadniających poziom realizacji wyznaczonego zadania; program przygotowuje studenta do wykorzystania narzędzi projektowych do praktycznej działalności animacyjnej, edukacyjnej i upowszechnieniowej w kulturze w odniesieniu do strategicznych kierunków rozwoju wspólnot i potrzeb lokalnych społeczności.

Literatura:

Podstawowa: Projekty kulturalne – krok po kroku. Narodowe Centrum Kultury, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej. Warszawa 2004.

Uzupełniająca:

K o z ł o w s k a K., S e k t o w i c z K., W e j c m a n Z., Planowanie i pisanie projektów z elementami planowania strategicznego – poradnik. Warszawa 2001.

Projekty kulturalne a wytyczne ZPORR . „ Polskie regiony w europejskiej przestrzeni Kulturowej”, nr.2, sierpień 2004.

Projekt w programie „Kultura 2000”. A. Etmanowicz, J. Sanetra-Szeliga. Ministerstwo Kultury. Warszawa 2005.

Narodowa Strategia Rozwoju Kultury na lata 2004 -2013. Warszawa 2003.

Strategia Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000 – 2020.Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Katowice 2005.

S z m a g a l s k i J., Organizowanie społeczności lokalnej - poradnik. Warszawa 1994.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu zajęć w ramach modułu student:

- zna podstawowe metody, techniki i narzędzia projektowania w kulturze oraz literaturę poświęconą tym zagadnieniom,

- orientuje się w aktualnej terminologii, treściach, układzie i sposobach dystrybucji standardowych dokumentów służących działalności projektowej w sferze edukacji, animacji i upowszechniania kultury,

- potrafi zastosować wiedzę teoretyczną w procesie projektowania i komentowania indywidualnych działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych w kulturze,

- potrafi samodzielnego poszukiwać niezbędnych do pracy projektowej źródeł informacji,

- wykazuje umiejętności organizowania, wspierania, i zarządzania grupową pracą zespołową

z wykorzystaniem metod, technik i narzędzi pracy społecznej i kulturalnej,

- jest przygotowany do samodzielnego poszukiwania optymalnych rozwiązań w zakresie działalności animacyjnej, edukacyjnej i upowszechnieniowej,

- jest przygotowany do odpowiedzialnego wykonywania zdań wynikających z uczestnictwa w grupowej pracy projektowej.

Metody i kryteria oceniania:

OKM ustalana jest jako średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną);

Ocenie podlega sposób prezentacji treści w zakresie praktycznego zadania zaliczeniowego oraz pisemna dokumentacja pracy projektowej.

Praktyki zawodowe:

brak

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)