Poradnictwo i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju psychospołecznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-AR-S1-3PTDZ | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Poradnictwo i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju psychospołecznego | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
5.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jolanta Suchodolska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Suchodolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jolanta Suchodolska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Suchodolska, Anna Twardzik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Urszula Klajmon-Lech | |
Prowadzący grup: | Urszula Klajmon-Lech | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia. Ocena z ćwiczeń ustalana jest na podstawie średniej ważonej: aktywność na zajęciach – oraz przygotowanie projektu na podstawie samodzielnej lektury, analizy bazy Internetu 70%, jego prezentacja 30%, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot poradnictwo i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju psychospołecznego pedagogicznej ma umożliwić studentom poznanie pedagogicznych i psychologicznych podstaw poradnictwa dla dzieci, których rozwój zachowań społecznych i kształtowania się osobowości przebiega w sposób nieharmonijny, a także umożliwić poznanie metod wspierających i terapeutycznych, które te nieprawidłowości korygują. Student powinien zdobyć elementarną wiedzę na temat utrudnień rozwojowych u dzieci ze specjalnymi potrzebami, oddziaływań profilaktycznych w postępowaniu terapeutycznym oraz innych form pomocy dla dziecka i jego rodziny w trudnych rozwojowo sytuacjach społeczno-wychowawczych. Przedmiot ma umożliwić opanowanie umiejętności planowania przebiegu wstępnej diagnozy, konstruowania programów terapeutycznej pomocy. | |
Uwagi: |
- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Urszula Klajmon-Lech | |
Prowadzący grup: | Urszula Klajmon-Lech | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia. Ocena z ćwiczeń ustalana jest na podstawie średniej ważonej: aktywność na zajęciach – oraz przygotowanie projektu na podstawie samodzielnej lektury, analizy bazy Internetu 70%, jego prezentacja 30%, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot poradnictwo i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju psychospołecznego pedagogicznej ma umożliwić studentom poznanie pedagogicznych i psychologicznych podstaw poradnictwa dla dzieci, których rozwój zachowań społecznych i kształtowania się osobowości przebiega w sposób nieharmonijny, a także umożliwić poznanie metod wspierających i terapeutycznych, które te nieprawidłowości korygują. Student powinien zdobyć elementarną wiedzę na temat utrudnień rozwojowych u dzieci ze specjalnymi potrzebami, oddziaływań profilaktycznych w postępowaniu terapeutycznym oraz innych form pomocy dla dziecka i jego rodziny w trudnych rozwojowo sytuacjach społeczno-wychowawczych. Przedmiot ma umożliwić opanowanie umiejętności planowania przebiegu wstępnej diagnozy, konstruowania programów terapeutycznej pomocy. | |
Uwagi: |
- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Urszula Klajmon-Lech | |
Prowadzący grup: | Urszula Klajmon-Lech | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.