Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-PE-AR-S1-5PPOW Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej
Jednostka: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-18 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Klajmon-Lech
Prowadzący grup: Urszula Klajmon-Lech
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-18 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Chojnacka-Synaszko
Prowadzący grup: Barbara Chojnacka-Synaszko, Aleksandra Gancarz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie

Pełny opis:

Przedmiot Podstawy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej ma przybliżyć studentom szeroko rozumianą problematykę pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej: umożliwić zapoznanie z historią opieki nad dzieckiem, jej przedstawicielami i ich systemami wychowania; poznanie współczesnych koncepcji opieki nad dzieckiem (europejskich i polskich), systemów opieki nad dzieckiem i rodziną w Polsce oraz za granicą. Studenci poznają i analizują pedagogiczne i społeczne uwarunkowaniami opieki, funkcjonowanie form działalności opiekuńczo-wychowawczych oraz profilaktycznej w różnych środowiskach wychowawczych: rodzinie, szkole oraz środowisku lokalnym. Próby rozpoznawania, analizy i rozwiązywania problemów opiekuńczo-wychowawczych dają studentom możliwość kształtowania niezbędnych w praktyce opiekuńczo-wychowawczej umiejętności: diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania, realizacji i ewaluacji działań opiekuńczo-wychowawczych i profilaktycznych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Kwadrans
Prowadzący grup: Tomasz Gebel, Łukasz Kwadrans
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie

Pełny opis:

Przedmiot Podstawy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej ma przybliżyć studentom szeroko rozumianą problematykę pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej: umożliwić zapoznanie z historią opieki nad dzieckiem, jej przedstawicielami i ich systemami wychowania; poznanie współczesnych koncepcji opieki nad dzieckiem (europejskich i polskich), systemów opieki nad dzieckiem i rodziną w Polsce oraz za granicą. Studenci poznają i analizują pedagogiczne i społeczne uwarunkowaniami opieki, funkcjonowanie form działalności opiekuńczo-wychowawczych oraz profilaktycznej w różnych środowiskach wychowawczych: rodzinie, szkole oraz środowisku lokalnym. Próby rozpoznawania, analizy i rozwiązywania problemów opiekuńczo-wychowawczych dają studentom możliwość kształtowania niezbędnych w praktyce opiekuńczo-wychowawczej umiejętności: diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania, realizacji i ewaluacji działań opiekuńczo-wychowawczych i profilaktycznych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Chojnacka-Synaszko
Prowadzący grup: Barbara Chojnacka-Synaszko, Anton Dragomiletskii
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie

Pełny opis:

Przedmiot Podstawy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej ma przybliżyć studentom szeroko rozumianą problematykę pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej: umożliwić zapoznanie z historią opieki nad dzieckiem, jej przedstawicielami i ich systemami wychowania; poznanie współczesnych koncepcji opieki nad dzieckiem (europejskich i polskich), systemów opieki nad dzieckiem i rodziną w Polsce oraz za granicą. Studenci poznają i analizują pedagogiczne i społeczne uwarunkowaniami opieki, funkcjonowanie form działalności opiekuńczo-wychowawczych oraz profilaktycznej w różnych środowiskach wychowawczych: rodzinie, szkole oraz środowisku lokalnym. Próby rozpoznawania, analizy i rozwiązywania problemów opiekuńczo-wychowawczych dają studentom możliwość kształtowania niezbędnych w praktyce opiekuńczo-wychowawczej umiejętności: diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania, realizacji i ewaluacji działań opiekuńczo-wychowawczych i profilaktycznych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.