Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Projektowanie działań w środowisku

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-PE-AR-S1-7PDS Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie działań w środowisku
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-18 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Jas, Alina Szczurek-Boruta
Prowadzący grup: Katarzyna Jas, Alina Szczurek-Boruta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-18 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Gancarz, Alina Szczurek-Boruta
Prowadzący grup: Aleksandra Gancarz, Alina Szczurek-Boruta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie

Pełny opis:

Celem modułu jest dostarczenie wiedzy niezbędnej do świadomego planowania i organizowania pracy edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, pomocowej, terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Kształtowanie u studentów umiejętności samodzielnego poszukiwania i wyboru wartościowych przykładów działań społecznych we własnym w środowisku lokalnym; odpowiedniej ich dokumentacji, poddania krytycznej analizie i ocenie oraz autoprezentacji własnych poszukiwań na ćwiczeniach. Celem modułu jest przygotowanie studentów do podejmowania działań pedagogicznych ukierunkowanych na aktywne kształtowanie sytuacji edukacyjnych. Zdobycie i rozwój kompetencji pedagogicznych w zakresie konstruowania, realizacji i ewaluacji projektów. Problematyka oscyluje wokół takich zagadnień jak: historia i teraźniejszość metody projektów; planowanie i organizacja pracy; przygotowanie rzeczowe i metodyczne, kontrola wykonania planu; zróżnicowany charakter projektów; fazy wykonywania zadań projektowych, czynności, ewaluacja; zalety metody projektów (aktywność badacza, projekty jako czynne metody uczenia się, debategraf , praca zespołowa, ocenianie w projekcie, przykłady wzorcowe projektów); kierowanie projektami; metoda organizowania środowiska, metoda grupowa, animacja społeczno-kulturalna we współpracy z rodzicami; dostosowanie metody projektów do potrzeb dzieci, młodzieży, dorosłych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alina Szczurek-Boruta
Prowadzący grup: Alina Szczurek-Boruta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie

Pełny opis:

Celem modułu jest dostarczenie wiedzy niezbędnej do świadomego planowania i organizowania pracy edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, pomocowej, terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Kształtowanie u studentów umiejętności samodzielnego poszukiwania i wyboru wartościowych przykładów działań społecznych we własnym w środowisku lokalnym; odpowiedniej ich dokumentacji, poddania krytycznej analizie i ocenie oraz autoprezentacji własnych poszukiwań na ćwiczeniach. Celem modułu jest przygotowanie studentów do podejmowania działań pedagogicznych ukierunkowanych na aktywne kształtowanie sytuacji edukacyjnych. Zdobycie i rozwój kompetencji pedagogicznych w zakresie konstruowania, realizacji i ewaluacji projektów. Problematyka oscyluje wokół takich zagadnień jak: historia i teraźniejszość metody projektów; planowanie i organizacja pracy; przygotowanie rzeczowe i metodyczne, kontrola wykonania planu; zróżnicowany charakter projektów; fazy wykonywania zadań projektowych, czynności, ewaluacja; zalety metody projektów (aktywność badacza, projekty jako czynne metody uczenia się, debategraf , praca zespołowa, ocenianie w projekcie, przykłady wzorcowe projektów); kierowanie projektami; metoda organizowania środowiska, metoda grupowa, animacja społeczno-kulturalna we współpracy z rodzicami; dostosowanie metody projektów do potrzeb dzieci, młodzieży, dorosłych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Prowadzący grup: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Prowadzący grup: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.