Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-OP-S2-7SM.1 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie | ||
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
||
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z prawa rodzinnego i opiekuńczego |
||
Skrócony opis: |
Zapoznanie i przypomnienie podstawowych informacji dotyczących zagadnień prawnych rodziny, dzieci, placówek poiekuńczo-wychowawczych i oświatowych. Celem seminarium magisterskiego jest przede wszystkim opracowanie, na podstawie zgromadzonej literatury przedmiotu, poszczególnych rozdziałów teoretycznych, metodologicznych podstaw badań własnych, opracowanie szczegółowej procedury prowadzonych badań, dobór narzędzi badawczych, opracowanie własnych narzędzi. Seminarium związane jest ściśle z problematyką specjalności opiekuńczo-wychowawczej, praca ma poszerzać wiedzę i kompetencje zawodowe studenta. |
||
Pełny opis: |
Przedstawienie zasad pisania pracy Przygotowywanie planów pracy Sprawdzanie napisanego materiału Przedstawienie aktualnego stanu prawnego dotyczącego zagadnień poruszanych w pracach, głównie: Pojęcie i zakres działalności opiekuńczej i wychowawczej Prawa i obowiązki rodziców wobec dzieci Rodziny zastępcze Zakres i rodzaje władzy rodzicielskiej Rodzaje ubezwłasnowolnienia Opieka nad małym dzieckiem Opieka i kuratela Prawa osób niepełnosprawnych Przedszkola, szkoły, placówki oświatowe |
||
Literatura: |
M. Andrzejewski, Prawo rodzinne i opiekuńcze, Warszawa 2011r. Ustawa kodeks rodzinny i opiekuńczy Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej M. Andrzejewski, Prawna ochrona rodziny. Warszawa 1999r. J. Winiarz, J. Gajda, Prawo rodzinne. PWN Warszawa 1999r. T. Smyczyński, Prawo rodzinne i opiekuńcze. C.H. Beck, Warszawa 1997r. J. Ignaczewski, Kodeks rodzinny i opiekuńczy komentarz, Warszawa 2011r. J. Ignatowicz, Prawo rodzinne. Warszawa 2000r. A. Zieliński, G. Jędrejek, Prawo rodzinne i opiekuńcze w zarysie, Warszawa 2011r. |
||
Efekty uczenia się: |
Napisanie wymaganej przez promotora części pracy magisterskiej zgromadzenie literatury, przeprowadzenie badań. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena opracowania poszczególnych rozdziałów teoretycznych pracy oraz rozdziału metodologicznego, ocena przygotowanych narzędzi badawczych. Ćwiczenia- skala ocen 2.0-5.0 Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który jest przygotowany do seminarium, bierze w nim aktywny udział, przygotuje konspekt pracy, potrafi zaprezentować zadany temat w oparciu o różne źródła, charakteryzuje bibliografię, przybliża fragmenty pracy, przedstawia procedurę badań własnych, terminowo wywiązuje się z przyjętych zobowiązań. Ocenę dobrą otrzymuje student, który bierze udział w seminarium, potrafi formułować pytania i udzielać odpowiedzi podczas dyskusji, wykazuje zainteresowanie tematem pracy, przedstawia procedurę związaną z badaniami własnymi, ale nie wywiązuje się terminowo z przyjętych zobowiązań. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który bierze udział w seminarium, ale posiada znikomą wiedzę teoretyczną dotyczącą tematu pracy dyplomowej i nie wywiązuje się terminowo z przyjętych zobowiązań. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie jest przygotowany do seminarium, nie potrafi zaprezentować fragmentów pracy i nie wywiązuje się z przyjętych zobowiązań. |
||
Praktyki zawodowe: |
- |
| |||||
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.