Aktywność społeczno - kulturalna dzieci i młodzieży
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-PSS-S2-F1-AS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Aktywność społeczno - kulturalna dzieci i młodzieży |
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Wymagania wstępne: | przygotowanie projektu badań, skonsultowanie go z osobą prowadzącą oraz jego realizacja; czytania i studiowanie tekstów źródłowych obligatoryjnych, poszukiwanie egzemplifikacji zagadnień pojawiających się w tekstach |
Skrócony opis: |
celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z uwarunkowaniami oraz formami aktywności społeczno-kulturalnej młodzieży w różnych środowiskach społecznych oraz z możliwościami rozwoju zainteresowań i realizacji potrzeb kulturalnych. Studenci zrealizują badania sondażowe wśród młodzieży. Podczas zajęć poznają działania animacyjne podejmowane na terenie kraju i poza granicami Polski. |
Efekty uczenia się: |
ma pogłębioną wiedzę związaną z metodami diagnozowania środowiska społecznego i opiekuńczego oraz technikami poznawania rzeczywistości pedagogicznej, a także z wybranymi metodami pracy profilaktycznej posiada wiedzę dotyczącą wpływu czynników środowiskowych na rozwój i funkcjonowanie w grupie ma uporządkowaną i pogłębioną w wybranych zakresach wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji kulturalnych umiejętności potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność zadawania pytań dotyczących różnych przejawów aktywności społeczno-kulturalnej młodzieży, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych posiada pogłębione umiejętności prowadzenia badań naukowych, zna techniki i narzędzia metodologiczne przygotowujące do pracy na stanowisku pedagoga i socjoterapeuty w instytucjach edukacyjno-wychowawczych potrafi konstruować sytuacje dostarczające młodzieży pozytywnych, korekcyjnych doświadczeń i odreagowania emocjonalnego oraz wydobycia i wykorzystania ich własnych zasobów kompetencje społeczne przywiązuje wagę do rozwijania umiejętności autorefleksji w odniesieniu do podejmowanych przez siebie działań i własnego rozwoju |
Metody i kryteria oceniania: |
prezentacja sprawdzenie znajomości metod, technik i narzędzi pedagogicznych, umiejętności prowadzenia badań naukowych, interpretacji oraz prezentacji ich wyników ocena ciągła aktywny udział w zajęciach, podczas których studenci poznają działania animacyjne adresowane do młodzieży i przez młodzież podejmowane, będą to przykłady z zarówno z Polski, jak i z zagranicy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.