Projektowanie działań edukacyjnych jednostki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-PSS-S2-F1-PD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie działań edukacyjnych jednostki |
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Wymagania wstępne: | Posiadanie wiedzy ogólnopedagogicznej, zdobytej w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim |
Pełny opis: |
Zajęcia przygotowują studentów do rozumienia szerokich powiązań i uwarunkowań człowieka, podejmowania działań pedagogicznych ukierunkowanych na aktywne kształtowanie rozwoju osobistego. Celem jest zdobycie i rozwój kompetencji pedagogicznych studentów w zakresie konstruowania, realizacji i ewaluacji działań edukacyjnych w zakresie rozwoju osobistego. |
Efekty uczenia się: |
Student: - ma uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologii pedagogiki społecznej oraz ma wiedzę na temat znaczenia i miejsca rozwoju osobistego w procesie wychowania, - rozumie i stosuje uzyskaną wiedzę o człowieku, posiada wiedzę na temat celów, zakresu i metod pracy nad sobą, - dostrzega, rozpoznaje i klasyfikuje potrzeby innych osób, samodzielnie formułuje, klasyfikuje i rozwiązuje problemy pedagogiczne i sytuacje wychowawcze oraz umiejętnie dobiera formy i metody pracy terapeutycznej, potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, - potrafi diagnozować potrzeby dzieci, młodzieży oraz osób należących do innych kręgów kulturowych, umiejętnie dobiera formy i metody pracy w procesie terapeutycznym, jak również posiada umiejętności w zakresie komunikacji społecznej, - charakteryzuje się wrażliwością na potrzeby innych ludzi, jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, cechuje go twórcza postawa w rozwiązywaniu problemów społecznych oraz opiekuńczo-wychowawczych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.