Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-PE-WIP-N1-3PMEP Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Jednostka: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-18 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Celem zajęć (wykładów i ćwiczeń) jest pogłębienie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawnie interpretowanie zjawisk przyrodniczych i związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Samodzielne przyswajanie wiedzy podzielonej na zagadnienia szczegółowe z uwzględnieniem treści wykładów oraz lektury tekstów obowiązkowych i uzupełniających z zakresu przyrody, ekologii i metodyki.

Celem zajęć ćwiczeniowych jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu lokalnego środowiska społeczno-przyrodniczego oraz rozwijanie umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej i organizowania zajęć terenowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-18 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Celem zajęć (wykładów i ćwiczeń) jest pogłębienie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawnie interpretowanie zjawisk przyrodniczych i związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Samodzielne przyswajanie wiedzy podzielonej na zagadnienia szczegółowe z uwzględnieniem treści wykładów oraz lektury tekstów obowiązkowych i uzupełniających z zakresu przyrody, ekologii i metodyki.

Celem zajęć ćwiczeniowych jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu lokalnego środowiska społeczno-przyrodniczego oraz rozwijanie umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej i organizowania zajęć terenowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.