Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy i metodyka zajęć technicznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-PE-WIP-N1-4PMT Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy i metodyka zajęć technicznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Żaba
Prowadzący grup: Andrzej Mitas, Leszek Żaba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2,0 – 5,0)

- przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)


Pełny opis:

1. Cele i zadania nauczania przedmiotu „technika”

2. Nowoczesna koncepcja edukacji ogólnotechnicznej.

3. Układ treści edukacji ogólnotechnicznej a model działalności technicznej.

4. Charakterystyka edukacji ogólnotechnicznej w szkole podstawowej.

5. Projektowanie procesów dydaktycznych uczenia się techniki w szkole ogólnokształcącej.

6. Przegląd programów i podręczników do nauczania techniki w szkole podstawowej.

7. Wykorzystanie komputerów i TI w nauczaniu techniki.

8. Środowisko techniczne człowieka: dom, mieszkanie, miejsce pracy

i zabawy, miasto, wieś

9. Informacja techniczna oraz elementy kultury technicznej (rysunek

techniczny, język techniczny)

10. Materiałoznawstwo i technologia

o Papieru, drewna, metali, tworzyw sztucznych, ceramiki, materiałów

włókienniczych, artykułów żywnościowych

11. Dom jako przykład środowiska technicznego człowieka,

o Elementy konstrukcyjne

o Instalacje

o Projektowanie wykończenia domu (mieszkania) z wykorzystaniem

różnych materiałów i uzasadnieniem ich stosowania

12. Tok lekcyjny

13. Scenariusz lekcji

o Omówienie przykładowych konspektów lekcji

o Pisanie konspektów oraz wzorcowych prac

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Żaba
Prowadzący grup: Leszek Żaba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2,0 – 5,0)

- przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)


Pełny opis:

1. Cele i zadania nauczania przedmiotu „technika”

2. Nowoczesna koncepcja edukacji ogólnotechnicznej.

3. Układ treści edukacji ogólnotechnicznej a model działalności technicznej.

4. Charakterystyka edukacji ogólnotechnicznej w szkole podstawowej.

5. Projektowanie procesów dydaktycznych uczenia się techniki w szkole ogólnokształcącej.

6. Przegląd programów i podręczników do nauczania techniki w szkole podstawowej.

7. Wykorzystanie komputerów i TI w nauczaniu techniki.

8. Środowisko techniczne człowieka: dom, mieszkanie, miejsce pracy

i zabawy, miasto, wieś

9. Informacja techniczna oraz elementy kultury technicznej (rysunek

techniczny, język techniczny)

10. Materiałoznawstwo i technologia

o Papieru, drewna, metali, tworzyw sztucznych, ceramiki, materiałów

włókienniczych, artykułów żywnościowych

11. Dom jako przykład środowiska technicznego człowieka,

o Elementy konstrukcyjne

o Instalacje

o Projektowanie wykończenia domu (mieszkania) z wykorzystaniem

różnych materiałów i uzasadnieniem ich stosowania

12. Tok lekcyjny

13. Scenariusz lekcji

o Omówienie przykładowych konspektów lekcji

o Pisanie konspektów oraz wzorcowych prac

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Żaba
Prowadzący grup: Leszek Żaba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2,0 – 5,0)

- przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)


Pełny opis:

1. Cele i zadania nauczania przedmiotu „technika”

2. Nowoczesna koncepcja edukacji ogólnotechnicznej.

3. Układ treści edukacji ogólnotechnicznej a model działalności technicznej.

4. Charakterystyka edukacji ogólnotechnicznej w szkole podstawowej.

5. Projektowanie procesów dydaktycznych uczenia się techniki w szkole ogólnokształcącej.

6. Przegląd programów i podręczników do nauczania techniki w szkole podstawowej.

7. Wykorzystanie komputerów i TI w nauczaniu techniki.

8. Środowisko techniczne człowieka: dom, mieszkanie, miejsce pracy

i zabawy, miasto, wieś

9. Informacja techniczna oraz elementy kultury technicznej (rysunek

techniczny, język techniczny)

10. Materiałoznawstwo i technologia

o Papieru, drewna, metali, tworzyw sztucznych, ceramiki, materiałów

włókienniczych, artykułów żywnościowych

11. Dom jako przykład środowiska technicznego człowieka,

o Elementy konstrukcyjne

o Instalacje

o Projektowanie wykończenia domu (mieszkania) z wykorzystaniem

różnych materiałów i uzasadnieniem ich stosowania

12. Tok lekcyjny

13. Scenariusz lekcji

o Omówienie przykładowych konspektów lekcji

o Pisanie konspektów oraz wzorcowych prac

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Żaba
Prowadzący grup: Leszek Żaba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2,0 – 5,0)

- przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)


Pełny opis:

1. Cele i zadania nauczania przedmiotu „technika”

2. Nowoczesna koncepcja edukacji ogólnotechnicznej.

3. Układ treści edukacji ogólnotechnicznej a model działalności technicznej.

4. Charakterystyka edukacji ogólnotechnicznej w szkole podstawowej.

5. Projektowanie procesów dydaktycznych uczenia się techniki w szkole ogólnokształcącej.

6. Przegląd programów i podręczników do nauczania techniki w szkole podstawowej.

7. Wykorzystanie komputerów i TI w nauczaniu techniki.

8. Środowisko techniczne człowieka: dom, mieszkanie, miejsce pracy

i zabawy, miasto, wieś

9. Informacja techniczna oraz elementy kultury technicznej (rysunek

techniczny, język techniczny)

10. Materiałoznawstwo i technologia

o Papieru, drewna, metali, tworzyw sztucznych, ceramiki, materiałów

włókienniczych, artykułów żywnościowych

11. Dom jako przykład środowiska technicznego człowieka,

o Elementy konstrukcyjne

o Instalacje

o Projektowanie wykończenia domu (mieszkania) z wykorzystaniem

różnych materiałów i uzasadnieniem ich stosowania

12. Tok lekcyjny

13. Scenariusz lekcji

o Omówienie przykładowych konspektów lekcji

o Pisanie konspektów oraz wzorcowych prac

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kopczyński
Prowadzący grup: Tomasz Kopczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.