Podstawy i metodyka zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-WIP-N1-4PMZEW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy i metodyka zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Oelszlaeger-Kosturek | |
Prowadzący grup: | Beata Oelszlaeger-Kosturek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia ocen z ćwiczeń i egzaminu |
|
Pełny opis: |
Przedmiot wyposaża w wiedzę i umiejętności związane z samodzielnym projektowaniem i planowaniem zajęć edukacyjnych w klasach I-III, w duchu nowatorskich koncepcji pedagogicznych, skoncentrowanych na aktywnym uczeniu się dzieci i rozwijaniu ich indywidualnych uzdolnień. Student nabywa wiedzę i umiejętności niezbędne do projektowania zajęć dydaktycznych dla uczniów na poziomie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Zajęcia koncentrują się głównie na zagadnieniach związanych ze swoistymi metodami pracy nauczyciela zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, na kształceniu umiejętności trafnego wyboru środków dydaktycznych na tym etapie kształcenia oraz form pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Szczegółowo zapoznaje się z potrzebami rozwojowymi dzieci na tym poziomie kształcenia, orientuje się w możliwościach kształtowania u nich umiejętności kluczowych oraz celów i zadań wynikających z podstawy programowej. Poznaje specyfikę procesu uczenia się i nauczania, dostrzega i rozumie potrzebę integracji treści na tym poziomie kształcenia. Poznaje zalety metod aktywizujących jako preferowanych dróg uczenia się dzieci w klasach początkowych. Uczy się planowania pracy, organizacji zajęć dydaktycznych i wychowawczych. Zapoznaje się z obowiązującą podstawą programową oraz istniejącymi podręcznikami – kształtuje umiejętności trafnego ich wyboru. Rozumie istotę oceny opisowej oraz uczy się jej konstruowania. Zapoznaje się z istotnymi wskazówkami metodycznymi z zakresu zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.