Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-WIP-S1-3PMEM | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-18 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot Podstawy nauczania matematyki dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ma na celu kształtowanie u studentów poprawnego i wieloaspektowego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych w trakcie ich własnej aktywności, kształtowanie języka matematycznego, a także pozytywnego nastawienia i aktywnej postawy w uczeniu się matematyki. Treści merytoryczne przedmiotu: 1. Treści matematyczne w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego oraz wychowania przedszkolnego 2. Teoretyczne podstawy kształtowania pojęć matematycznych u dzieci 3. Dojrzałość do uczenia się matematyki a niepowodzenia w uczeniu się matematyki 4. Dziecięca matematyka |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Janina Urban | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka, Janina Urban | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z egzaminu i ćwiczeń, przy założeniu, że egzamin i ćwiczenia, a zatem wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia (patrz: metody i kryteria oceniania), zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć „Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” ma na celu kształtowanie u studentów poprawnego i wieloaspektowego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych w trakcie ich własnej aktywności (w konsekwencji w trakcie aktywności matematycznej dzieci), kształtowanie języka matematycznego (na różnych poziomach – dzieci i studentów), a także pozytywnego nastawienia i aktywnej postawy w uczeniu się, a w konsekwencji w nauczaniu matematyki. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do teoretycznego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych oraz praktycznego prowadzenia zajęć z zakresu edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | |
Uwagi: |
Spotkania z ekspertem – dobór doprecyzowany w trakcie zajęć. Literatura uzupełniająca może zostać wzbogacona w kontekście aktualnie podejmowanej tematyki, a zakres z podanej (m. in. wybór z obowiązkowej) uszczegółowiony zostanie w trakcie zajęć. Warunkiem upoważniającym zaliczenie egzaminu (patrz – metody i kryteria ocenienia) jest uzyskanie zaliczenia (pozytywnej oceny) z ćwiczeń i zaliczenia wykładu. Warunkiem upoważniającym do zaliczenia wykładu (patrz – metody i kryteria ocenienia) jest uzyskanie zaliczenia z wszystkich wprowadzonych na wykładach formach pracy, tj. aktywne uczestniczenie w zajęciach lub uzupełnienie braków w sposób umożliwiający ich pozytywną weryfikację. E-mail prowadzącego – Janina Urban: urban.a@volny.cz |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin ![]() Wykład, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z egzaminu i ćwiczeń, przy założeniu, że egzamin i ćwiczenia, a zatem wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia (patrz: metody i kryteria oceniania), zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć „Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” ma na celu kształtowanie u studentów poprawnego i wieloaspektowego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych w trakcie ich własnej aktywności (w konsekwencji w trakcie aktywności matematycznej dzieci), kształtowanie języka matematycznego (na różnych poziomach – dzieci i studentów), a także pozytywnego nastawienia i aktywnej postawy w uczeniu się, a w konsekwencji w nauczaniu matematyki. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do teoretycznego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych oraz praktycznego prowadzenia zajęć z zakresu edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | |
Uwagi: |
Literatura uzupełniająca może zostać wzbogacona w kontekście aktualnie podejmowanej tematyki, a zakres z podanej (m. in. wybór z obowiązkowej) uszczegółowiony zostanie w trakcie zajęć. Warunkiem upoważniającym zaliczenie egzaminu (patrz – metody i kryteria ocenienia) jest uzyskanie zaliczenia (pozytywnej oceny) z ćwiczeń i zaliczenia wykładu. Warunkiem upoważniającym do zaliczenia wykładu (patrz – metody i kryteria ocenienia) jest uzyskanie zaliczenia z wszystkich wprowadzonych na wykładach formach pracy, tj. aktywne uczestniczenie w zajęciach lub uzupełnienie braków w sposób umożliwiający ich pozytywną weryfikację. E-mail prowadzącego – Janina Urban: urban.a@volny.cz |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin ![]() Wykład, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z egzaminu i ćwiczeń, przy założeniu, że egzamin i ćwiczenia, a zatem wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia (patrz: metody i kryteria oceniania), zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć „Podstawy i metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” ma na celu kształtowanie u studentów poprawnego i wieloaspektowego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych w trakcie ich własnej aktywności (w konsekwencji w trakcie aktywności matematycznej dzieci), kształtowanie języka matematycznego (na różnych poziomach – dzieci i studentów), a także pozytywnego nastawienia i aktywnej postawy w uczeniu się, a w konsekwencji w nauczaniu matematyki. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do teoretycznego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych oraz praktycznego prowadzenia zajęć z zakresu edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | |
Uwagi: |
Literatura uzupełniająca może zostać wzbogacona w kontekście aktualnie podejmowanej tematyki, a zakres z podanej (m. in. wybór z obowiązkowej) uszczegółowiony zostanie w trakcie zajęć. Warunkiem upoważniającym zaliczenie egzaminu (patrz – metody i kryteria ocenienia) jest uzyskanie zaliczenia (pozytywnej oceny) z ćwiczeń i zaliczenia wykładu. Warunkiem upoważniającym do zaliczenia wykładu (patrz – metody i kryteria ocenienia) jest uzyskanie zaliczenia z wszystkich wprowadzonych na wykładach formach pracy, tj. aktywne uczestniczenie w zajęciach lub uzupełnienie braków w sposób umożliwiający ich pozytywną weryfikację. E-mail prowadzącego – Renata Raszka: renata.raszka@us.edu.pl Warunkiem przystąpienia do egzaminu pisemnego w formie testu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń i wykładu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.